«عمو‌های فیتیله‌ای» شهر کودک می سازند

محمد مسلمی، پیرامون مجموعه فعالیت‌های خود در عرصه بازی و کارگردانی گفت: در حال حاضر بیشتر به صورت خصوصی و شخصی کار می‌کنم و سفارش ساخت برنامه‌ای را از سوی تلویزیون ندارم. گروه «عموهای فیتیله‌ای» دغدغه ساخت این مجموعه را همچنان احساس می‌کند، اما باید از سوی مسئولین تلویزیون و سیما سفارش ساخت آن را داشته باشیم.  

اخبار چهره ها - وی با اشاره به ساخت مجموعه‌ای برای « شبکه نمایش خانگی » اظهار کرد: بعد از موفقیت مجموعه «هشتگ خاله سوسکه» بار دیگر مراحل مقدماتی ساخت مجموعه‌ای برای پخش در شبکه نمایش خانگی را داریم، این مدیوم با وضعیت موجود و شیوع بیماری کرونا می‌تواند مورد استقبال تماشاگران خود قرار گیرد.

کارگردان مجموعه «هشتگ خاله سوسکه» درباره دلیل کم کاری خود در عرصه تولید اضافه کرد: در دوران پیش از کرونا هم سفارش کار کم بود، حال با شیوع این بیماری وضعیت کارها و تولیدات بدتر از قبل شده است، اگر درخواستی صورت گیرد ما مشتاق به کار هستیم اما طبیعتا هر مجموعه‌ای برای تولید به تهیه کننده و تخصیص سرمایه نیازمند است. 

وی با اشاره به بازی در سریالی تازه اظهار کرد: در حال حاضر در کنار کارهای شخصی خود به بازی در مجموعه ای سریالی از مرکز استان ارومیه مشغول هستم و غیر از آن کار در عرصه بازیگری فعالیت دیگری ندارم. 

مسلمی با اشاره به اقدامی تازه در عرصه کودکان و نوجوانان ادامه داد: به امید خدا مراحل اولیه اقدامی تازه در جهت تولیدات کودکان و نوجوانان را پشت سر می‌گذاریم، قرار است در شهر تهران شهری مخصوص کودکان با همین نام احداث کنیم، ایده‌های بزرگی برای این اقدام داریم و امیدواریم که این ابتکار آینده خوبی را برای تولیدات کودک و نوجوان رقم زند. 

وی در همین رابطه تصریح کرد: شهر کودکان شهری مخصوص این گروه سنی است، شهری که تماما به آنها تعلق داشته و آنها می‌توانند به خوبی در آن لحظات خوب و آموزنده ای را تجربه کنند، فعلا در مورد جزئیات آن نمی توانم خبری تازه بدهم اما در کل این شهر بخشی فیزیکی و بخشی مجازی است که برای این سنین در نظر گرفته شده و قرار است هر آنچه نیاز یک کودک است در این شهر تامین گردد.

مسلمی پرداختن به فرهنگ از سنین کودکی را امری مهم در ایام کرونا دانست و خاطرنشان کرد: هر روزه ما از مردم درخواست می‌کنیم که ماسک بزنند و این کار برای ما تلاش بسیاری را می‌طلبد، شاید اگر به جای آموزش مستقیم به ساختن برنامه های کودکان در این زمینه بپردازیم بدون شک نیازی به صرف انرژی بسیار در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سنین بزرگسالی نباشد، این قبیل مسائل نیاز به فرهنگسازی بلند مدت است. تنها گفتن شعار در خانه بمانیم چیزی حل نمی شود ما باید برای در خانه ماندن مردم محصولات جذاب و آموزنده اما نه به شکل شعاری و مستقیم تولید کنیم.