«کیارستمی و عصای گمشده» در راه جنوبی‌ترین شهر اروپا

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمودرضا ثانی و تهیه کنندگی بهروز نشان در هفتمین جشنواره بین‌المللی مستند «لراپترا» در کشور یونان به نمایش در می‌آید.

اخبار چهره ها - این فیلم در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی مستند «لراپترا» در کشور یونان حضور دارد که جنوبی‌ترین شهر اروپا است و به چهار راه فرهنگ‌ها و قاره‌ها شناخته می‌شود.

در این جشنواره نمایش مستندهایی که نشانگر سنت، فرهنگ، آداب و رسوم، فرهنگ عامه و تمدن صنعتی مدرن کشور مشترک با اروپا هستند، نمایش داده می‌شود. هدف از برپایی این رویداد سینمایی همگام شدن فیلمساز با تحولات فناورانه سینما است. همچنین ارتقاء کیفیت زندگی فرهنگی و معنوی در سطح محلی، ملی و بین‌المللی فیلمساز و نگاه به سینمای مستند از دیگر اهداف این جشنواره است.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به مدت زمان ۹۰ دقیقه، روایتی از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینما است که محمودرضا ثانی در مدت ۴ سال و زمانی که کیارستمی کارگاه‌های آموزشی سینمایی در اسپانیا و کلمبیا برگزار می‌کرد ساخته است و تلاش کرده بینش مؤلف، دیدگاه و جهان‌بینی این فیلمساز فقید را به تصویر بکشد.

محمودرضا ثانی پیش از این ساخت مستند بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، کتاب « عباس کیارستمی و درس‌هایی از سینما» را تألیف کرده که این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه و در ایران و آمریکا چاپ و توزیع شده است.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، آخرین ساخته محمودرضا ثانی پیش از این در جشنواره‌های اوراسیا در روسیه، سالتو در اروگوئه، کوهستان سبز و تندیس طلایی در آمریکا روی پرده رفته است.