کشمکش دو قهرمان در «سونامی»/ عکس

یادداشتی به بهانه انتشار «سونامی» در شبکه نمایش خانگی بخوانید.

اخبار فرهنگ و هنر - ۱-فیلم اولی‌ها همیشه خوب هستند. این موضوع به یک سنت تبدیل شده که فیلم‌های اول کارگردانان خوب هستند و این حرف من نیست و اتفاقا هم سنت بسیار خوبی است. به همین دلیل هم است که ما باید فیلم اولی‌ها را جدی بگیریم، دوستشان داشته باشیم و به آنها فضا و امکان بدهیم زیرا این فیلم اولی‌ها هستند که حرف تازه‌ای برای گفتن دارند، صدا و نفس‌شان تازه است و ما باید قدرشان را بدانیم

همه ما باید از جوانان حمایت کنیم. حمایت کنیم برای اینکه بمانند، زندگی کنند، کار کنند، علاقمند به فرهنگ و سرزمین و فیلم و سینمای‌شان شوند. این بخشی از وظیفه ما است که نسبت به کارگردانان جوان و فیلم اولی‌ها بی تفاوت نباشیم. باید حمایت خود را از این جوانان نشان بدهیم که انگیزه داشته باشند و بتوانند فیلم‌های بعدی خود را بسازند.

۲-درباره فیلم « سونامی »: میلاد صدرعاملی است. میلاد مانند پسر من است و انگارمن از فیلم فرزند خودم حمایت می‌کنم. چون شاهد تولد، رشد، سینمایی شدن و فیلم ساختنش بودم و نمی‌توانم نسبت به کار او بی اعتنا باشم.

۳-«سونامی» یک فیلم جوانانه، ورزشی، رزمی و نمایشی است. کشش درونی دارد. «سونامی» کشمکش بین دو قهرمان است که با ملاحظات اطراف‌شان و با توجه به اعتقاداتشان به جنگ و جدال و کشاکش یکدیگر می‌روند و در نهایت بحث انتخاب بین قهرمانی و پهلوانی را مطرح می‌کند.

اما سوال آخر اینکه آیا میلاد صدرعاملی آگاهانه و حساب شده متوجه این موضوع بوده که باید پهلوانی را در کنار قهرمانی ارج نهیم؟ بنظر می‌رسد که در فیلم نوعی رجحان پهلوانی وجود داردیعنی در نهایت پهلوانی و نه قهرمانی پیروز می‌شود. البته من امیدوارم کارگردان با آگاهی کاملی روی این موضوع کار کرده باشد.

۴-در نهایت اینجانب همواره موفقیت جوانان و فیلم اولی‌ها، امثال فیلم میلاد صدرعاملی یعنی سونامی را خواهانم و امیدوارم روی این نردبان بالا و بالاتر بروند.

نویسنده: خسرو دهقان

عکس: نوشین جعفری

 

سونامی