«آخرین دوئل» ریدلی اسکات در هالیوود

فیلم سینمایی «آخرین دوئل» ساخته «ریدلی اسکات» کارگردان نامدار سینمای هالیوود و جهان پانزدهم اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی اکران بین المللی خود در سینما‌های جهان را آغاز خواهد کرد.

اخبار فرهنگ و هنر - فیلم سینمایی «آخرین دوئل» درامی کاملا تاریخی و داستانی است که دو بازیگر مطرح هالیوودی یعنی «مت دیمون» و «بن افلک» به صورت مشترک نگارش فیلمنامه آن را بر عهده داشته اند. مت دیمون، بن افلک، آدام درایور و جودی کومر از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت. 

کتاب «آخرین دوئل: داستان واقعی جرم، رسوایی، محاکمه به وسیله مبارزه در قرون وسطی فرانسه» را «نیکول هولوفسنر» با همکاری «مت دیمون» و «بن افلک» به یک فیلمنامه تبدیل کرده‌اند.

«ریدلی اسکات» آخرین بار در فیلم فضایی «مریخی» با «مت دیمون» همکاری داشت. «دیمون» قرار است به زودی در فیلم « آب ساکن» به کارگردانی «تام مک‌کارتی» در نقش کارگر یک سکوی نفتی در اوکلاهاما بازی کند که با سفر به مارسی فرانسه با دختر متهم به قتلش دیدار می‌کند.

«ریدلی اسکات» تاکنون برای فیلم‌های «سقوط شاهین سیاه» ، «گلادیاتور» و «تلما و لوئیس» نامزد جایزه اسکار و انجمن کارگردانان آمریکا شده و یک بار نیز با فیلم «مریخی» در سال ۲۰۱۵ جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را از آن خود کرده است.

از دیگر فیلم‌های این سینماگر ۷۹ ساله می‌توان به «اکسدوس»، «مشاور»، «افسانه»، «قلمرو بهشت»، «رابین‌هود»، «بیگانگان: میثاق»، «همه پول‌های دنیا» و ... اشاره کرد.