پخش زنده بیش از ۱۰ هزار دقیقه آیین سوگواری از شبکه‌های سیما

دهه اول محرم امسال، تجربه جدیدی در برگزاری مراسم و آیین‌های عاشورایی در سراسر کشور رقم خورد چرا که از یک سو با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های بهداشتی برای مساجد و هیات‌ها، برگزاری این مراسم با شیوه‌ای متفاوت و همکاری حداکثری عزاداران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه شد و از دیگر سو نقطه عطفی را در عملکرد رسانه ملی به وجود آورد؛ عملکردی که با ظهور و تبلور واقعی حسینیه رادیویی و تلویزیونی ایران به نمایش درآمد و با ایجاد شور عزاداری ایام شهادت سیدالشهدا (ع) و ترویج آموزه‌ها و معارف حسینی در گستره‌ای وسیع از مخاطبان در کارنامه رسانه ملی به ثبت رسید.

اخبار فرهنگ و هنر - شبکه‌های یک، دو، سه، پنج، خبر، قرآن ، آموزش، جام جم یک، دو، سه، امید و شبکه ملی شما و برخی دیگر از شبکه‌های سراسری در کنار شبکه‌های برون‌مرزی، صدها ارتباط زنده را با مراکز و شهرهای مختلف ایران طی این ۲ روز برقرار کردند و به پخش مستقیم آیین‌های سوگواری سنتی مردمان ایران زمین پرداختند.

حاصل این هماهنگی و هم افزایی، ۱۰ هزار و ۴۷۴ دقیقه ارتباط زنده روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب ۱۵۱۰ مورد و شامل ۵ هزار و ۶۴ دقیقه در روز تاسوعا و ۵ هزار و ۴۱۰ دقیقه در روز عاشورا بود.

در این بین شبکه شما با پخش ۲ هزار و ۴۷۴ دقیقه آیین‌های سوگواری مردم مناطق مختلف کشور بیشترین سهم را در بین شبکه‌های سراسری به خود اختصاص داد و پس از آن شبکه‌های دو (۱۲۰۵ دقیقه)، یک و قرآن (۱۱۱۸ دقیقه) و خبر (۱۰۳۵ دقیقه) قرار دارند.

شبکه‌های برون‌مرزی هم با ۱۰۳ مورد و پخش ۷۴۰ دقیقه از مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در اقصی نقاط کشور، سعی در به تصویر کشیدن عشق و ارادت مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشتند.