مهرداد ضیایی از «شرم» می گوید

مهرداد ضیایی بازیگر تلویزیون که این روزها در سریال «شرم» به ایفای نقش می‌پردازد درباره فیلمنامه‌های تکراری که معمولاً در تلویزیون وجود دارد و آنها را رد می‌کند، بیان کرد: ما در دهه ۹۰ متوجه شدیم حتی در شرایطی فیلمنامه و نویسنده هم دچار بازار سیاه می‌شود یعنی به شیوه درست نمی‌توانید شرایطی داشته باشید که متنی را به عنوان فیلمنامه بنویسید و دستمزد دریافت کنید.

اخبار چهره ها - وی اضافه کرد: رقابت‌های فاسدی بین دوستان نویسنده در جریان است و یا رابطه‌هایی بین کارگردان، نویسنده و تهیه کننده در برخی پروژه‌ها شبیه دسته و گنگ شده است که به این بازار سیاه منجر شده است.

ضیایی درباره برخی نویسندگان که آثارشان فضایی تکراری دارند و به نگارش این تکراری‌ها ادامه می‌دهند، گفت: بالاخره آدم‌ها هم باید زندگی کنند و معاش داشته باشند. مدتی پیش در یک جلسه نقد و بررسی کتاب پرسیدم چند نفر از راه نویسندگی معاش می‌گذراند که از میان جمع چند ۱۰ نفری یک یا دو نفر که خودم یکی از آنها بودم از این راه معیشت را هم سپری می‌کردند.

وی اضافه کرد: من تا سال‌ها می‌توانستم از راه نوشتن زندگی کنم و حتی تا سال ۸۵ نیاز نبود کاری را که دوست ندارم در آن بازی کنم.

مهرداد ضیایی با اشاره به متن فیلمنامه‌های سریال‌ها اظهار کرد که سریال‌هایی که این روزها بازی می‌کند ایده‌آلش نیست و ترجیح می‌دهد در خانه بنشیند و بنویسد.

وی همچنین با اشاره به متن‌هایی که در حال نویسندگی آنهاست، عنوان کرد: همین الان نمایشنامه‌ای دارم که باید روی آن کار کنم و تا مهر ماه به پایان برسانم که کار بسیار سنگینی است. همچنین باید یک مجموعه پنج قسمتی برای رادیو بنویسم.

ضیایی همچنین درباره متن سریال «شرم» و اینکه چقدر به واقعیت‌های جامعه نزدیک است، گفت: این سریال به فضای روز جامعه نزدیک است و حتی می‌توان گفت از فرط نزدیکی دور است.

وی در پایان درباره کیفیت فیلمنامه بیان کرد: فیلمنامه این سریال کیفیتی بالای متوسط دارد و گروهی مشغول کار هستند کاراکتری هم که بازی می‌کنم تکانه‌های سنگین خانوادگی دارد که از خارج و داخل خانواده به او وارد می‌شود و جذابیتی داشت که بخواهم وارد کار شوم.

سریال « شرم » به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی امیرمهدی پوروزیری برای پخش از شبکه سه ساخته می‌شود.