فروش ۵ میلیونی فیلم جدید «هدیه تهرانی» در افتتاحیه

سینمای کشور بعد از شیوع بیماری کرونا روزهای تیره‌ای را پشت سر گذاشته است، سینمایی که بعد از ماه‌های طولانی تعطیلات به امید بازگشایی مانده بود اما بعد از بازگشایی با فروش بسیار اندکی در اکران تابستان روبرو شد. 

تیر ماه امسال سالنهای سینما بعد از چهار ماه تعطیلی بار دیگر میزبان مخاطبان شدند اما پس از سه ماه تنها عایدی بازگشایی سینماها شکست فجیع تمامی آثار در گیشه بود، اتفاقی که بدون شک تهیه کنندگان را در شرایط بدی قرار می دهد، از سویی اکثر سازندگان آثار نسبت به نبود حمایت های مالی گلایه می کنند. 

با این وجود چرخه سینما همچنان شاهد اکران آثار است، آثار سینمایی هر هفته به چرخه اکران اضافه می شوند و یکی پس از دیگری با شکست در گیشه روبرو می شوند، با این حال سازمان سینمایی و شورای صنفی بدون ارائه راهکاری تازه تنها به اکران آثار می پردازد.

فیلم سینمایی «روز‌های نارنجی» به کارگردانی «آرش لاهوتی» از چهارشنبه وارد چرخه اکران سینما‌ها شده و در افتتاحیه فروشی معادل ۵ میلیون تومان را برای خود به ثبت رسانده است، فروشی که بدون شک با وجود حضور بازیگران چهره نشان از شکستی زودهنگام می‌دهد.

البته اکران این فیلم شاید در جای خود شانسی خوب برای کارگردانی کار اولی باشد اما باید دید این اثر تا چه حد می تواند در ادامه راه به سینمای بحرانی و کرونازده کمک کند، سینمایی که در فصل تابستان مخاطب نداشته شاید برای تغییر در رویه باید فیلم‌های مهمتری را به چرخه اکران معرفی کند اما آثاری چون «روزهای نارنجی» با وجود حضور بازیگرانی خوب بعید است در گیشه موفق باشند.

« روزهای نارنجی » اولین اثر سینمایی آرش لاهوتی، درباره «آبان» زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است. این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و به نوعی با نقدهای متناقضی روبرو شد.

برخی از منتقدان روزهای نارنجی را اثری کم رمق در فیلمنامه و کارگردانی دانسته و ریتم اثر را کند خوانده‌اند، برخی دیگر منتقدان با تحسین این فیلم سبک کارگردانی را خاص دانسته و ریتم فیلم را کاملا در اختیار فیلمنامه و اثر اعلام کردند.

هدیه تهرانی ، علی مصفا، مهران احمدی ، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، صدف عسگری، رویا حسینی، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، سیامک ادیب و امین گلستانه بازیگران این فیلم هستند.

اولین فیلم بلند سینمایی آرش لاهوتی تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی متعددی حضور داشته و جوایز زیادی کسب کرده است. فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» تاکنون در سی جشنواره و رویداد سینمایی در خارج از ایران به نمایش در آمده و ۹ جایزه نیز دریافت داشته است.