فتنه جایگزین نشاط سیاسی در دانشگاه‌ بین‌المللی امام‌خمینی(ره)

اصغر میرزایی استاد دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین در گفت‌وگوی  با شاخص، با اشاره به ویژگی‌های دانشجوی انقلابی گفت: متاسفانه عده‌ای در دانشگاه‌ها مخالف روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان هستند ولی دانشجویان و دانشگاهیان همواره باید موضع انتقادی خودش را حفظ نماید.

وی افزود: درواقع تردیدی وجود ندارد که دانشجو باید آرمان‌‌خواه و مطالبه‌گر باشد و ارزش‌های نظام و منافع ملی را دنبال کند، این مسئله کاملا با فتنه‌گری متفاوت است.

میرزایی در ادامه گفت: چیزی که امروزه در دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه بین‌الملل قزوین مشاهده می‌شود این است که متاسفانه بعضی از اساتید مخالف نظام جمهوری اسلامی هستند و همواره به دنبال فتنه‌انگیزی هستند و مدام از این جریانات حمایت می‌کنند.

باید بین فتنه و نشاط سیاسی تفاوت قائل شد

استاد دانشگاه بین‌الملل قزوین با بیان اینکه باید بین فتنه و نشاط سیاسی تفاوت قائل شد، اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان بی‌تجربه که فاقد اطلاعات سیاسی هستند توسط این جریانات جهت‌دهی می‌شوند لذا نباید به این فتنه‌گران در فضای دانشگاه میدان داده شود.

وی با اشاره به نامه صادر شده توسط عبدالرزاق حسامی‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیر تاریخی و عقلایی هیچ محدودیتی برای فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی وجود ندارد.

میرزایی ضمن اعتراض به نامه مذکور، عنوان کرد: این نامه چه معنایی دارد؟! یعنی دانشجو حق ندارد در روز ۲۲ بهمن هم یک پلاکارد بنویسد؟!  مطالبه‌گری دانشجویان در چارچوب نظام است و این ویژگی مورد رضایت رهبر انقلاب است.

وی بیان کرد: نوشتن این نامه از طرف آقای حسامی‌فر جای تعجب دارد چراکه این برخورد برخلاف ویژگی‌های یک مدیر انقلابی و تحصیل‌کرده است.

استاد دانشگاه بین‌الملل قزوین اذعان داشت: دانشگاه و دانشجو محور تکاپو و جوشش علم و تحول اندیشه در جامعه هستند؛ گاهی همایش‌ها و سخنرانی‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داخل دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و ممکن است گاهی هم نیاز باشد این آرمان‌خواهی‌ها را در محدوده‌های وسیع‌تر و خارج دانشگاه دنبال کرد.

وی تصریح کرد: چرا آقایان زمانی که سال ۸۸ سعی می‌کردند اغتشاش‌ و فتنه را از فضای دانشگاه به خوابگاه‌ها و بعد به خیابان‌ها بکشند، اینگونه اعتراض نکردند؟!

پاسخگوی مطالبات و ابهامات دانشجویان باشید

میرزایی ادامه داد: اما حالا که جمعی از دانشجویان انقلابی خیلی آرام و در حد یک بیانیه از مردم مظلوم سوریه دفاع کرده و مطالبه‌گری خود از برجام را بیان کرده‌اند مورد هجمه قرار می‌گیرند.

استاد دانشگاه بین‌الملل قزوین با اشاره به اینکه امروز عده‌ای فریاد آزادی ‌بیان را سر می‌دهند و اما برخلاف آن عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ دولت باید از انتقادات منصفانه استقبال کند، مطالبه‌گری دانشجویان هم به دور از انتقادی عاقلانه نیست.

وی تاکید کرد: آقایان به جای کمیته انضباطی و متهم کردن تشکل‌های دانشجویی بیایند پاسخگوی مطالبات و ابهامات دانشجویان باشند چراکه این برخوردها در شان دانشگاه و معاونت فرهنگی نیست.

میرزایی در پایان با بیان اینکه از دانشگاه انتظار می‌رود به فتنه‌گران اجازه جولان داده نشود، گفت: جلسات علمی و سیاسی به همراه پرسش و پاسخ در فضایی سالم موجب نشاط سیاسی در فضای دانشگاه می‌شود.