صادرات تخم مرغ به روسیه

اسحاق جهانگیری ظرفیت تخم مرغ در کشور را 930 هزارتن و ظرفیت  گوشت مرغ را 2 میلیون و 100 هزار تن اعلام کرد و گفت :سرانه مصرف تخم مرغ  یازده و نیم و گوشت مرغ  بیست وشش کیلوگرم است درحالی که سرانه آن در دنیا حدود 15 کیلوگرم است.

 

معاون اول رئیس جمهور در ادامه از صادرات دویست هزار تن تخم مرغ در کشور خبر داد و افزود:زمینه صادرات به روسیه هم فراهم شده و از وزیر صنعت ، معدن و تجارت خواست پیگیر موضوع شود.

 

وی گفت : در حال حاضر هزار و 500 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت 54 میلیون قطعه در سال در کشور فعالیت می کند.  

 

آقای جهانگیری با اشاره به فعالیت های اقتصادی نهادهای عمومی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت : در دنیا این نوع دستگاهها فعالیت های اقتصادی دارد و کسی نباید از فعالیت آنها نگران باشد.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه این واحد ها باید به سمت توسعه حرکت کنند گفت : نگرانی جایی است که تبعیض در میان باشد.

 

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر بنیاد شهید و امور ایثارگران هم  از فعالیت بیش از 16 هزار واحد مرغ گوشتی در کشور با ظرفیت 321 میلیون قطعه خبر داد و گفت : تامین پروتئین مورد نیاز مردم همواره از دغدغه های حوزه غذاست.

 

اسکندری تعداد واحد های مرغ اجداد را 12 واحد با ظرفیت 550 هزار قطعه اعلام  و اضافه کرد: میزان تولید گوشت مرغ دو میلیون تن است که با توجه به ظرفیت ها می توان یک میلیون تن دیگر به آن اضافه کرد.

 

افتتاح شرکت تولیدی مرغک, بزرگترین واحد تولیدی تخم مرغ نطفه دار خاورمیانه با تولید 40میلیون قطعه تخم مرغ نطفه داردرسال وبا اشتغالزایی برای 110نفر , امروز با حضور جهانگیری افتتاح شد.