طرح جلوگیری از اختلال ژنتیکی در کشور اجرا می شود

مراسم معارفه مدیرکل جدید بهزیستی قزوین ظهر دوشنبه با حضور انوشیروان محسنی بندی پی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، داود محمدی، بابایی صالح، بهمن طاهرخانی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی، مددجویان و مربیان بهزیستی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی در این مراسم اظهارداشت: اولویت های سازمان بهزیستی پیشگیری از معلولیت هاست و در کنار آن مداخله به هنگام در آسیبهای اجتماعی جدی گرفته می شود.

وی افزود:توانمندسازی مددجویان، توانبخشی افراد واستفاده ازهمه ظرفیت های موجود جامعه از دیگر رویکردهای سازمان در سال جاری است و اگر بتوانیم هماهنگی مناسبی در کار داشته باشیم فعالیتهای این نهاد توسعه خواهد یافت.

محسنی بندپی اضافه کرد: گسترش نهادهای مردم نهاد از دیگر برنامه هایی است که می تواند به موفقیت در برنامه ها کمک کند که در این راستا یک مدل علمی و تخصصی در سازمان بهزیستی پیش بینی شده و با عقل و منطق دنبال رفع آسیب ها هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآورشد: در سیاست گذاری جدید این سازمان با در نظر گرفتن شرایط خانواده ها، فقر مالی و ویژگی های محلی گام برمی داریم که نتایج این حرکت استراتژیک و سیاست گذاری در برنامه های بهزیستی استانها وضعیت مطلوبی ایجاد کرده است.

وی گفت:موفقیت های سازمان بهزیستی با همه کمبودهای اعتباری قابل توجه است به طوری که درجشنواره شهید رجایی در ارائه خدمات به عنوان دستگاه برتر معرفی شدیم.

محسنی بندپی یادآورشد: در توسعه مفاهیم قرآنی هم بهزیستی کشور برتر شده و با ورود به موضوع پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت تلاش می کنیم تا کارها با تخصص و رویکرد علمی پیش برود.

وی گفت: با پوشش خدماتی ۹۰ درصدی در طرح آمبلیوپی دو سال است که برای جلوگیری از اختلالات ژنتیکی و معلول زایی در استان توانستیم سه استان را به عنوان پایلوت تعیین کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: در تدوین برنامه ششم موضوع مشاوره ژنتیک ازدواج اجباری خواهد شد تا سالانه از بروز معلولیت برای ۳۰ هزار کودک جلوگیری شود.

۵۰۰ میلیون تومان برای تسریع در احداث ساختمان بهزیستی قزوین

وی یادآورشد: برای کمک به تسریع در ساخت مکان جدید بهزیستی استان قزوین مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص خواهیم داد تا این ساختمان زودتر آماده بهره برداری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با تشکر از خدمات ۱۰ ساله حسین افشار مدیرکل سابق بهزیستی قزوین تصریح کرد: فعالیت های آقای افشار با توانمندی بالا و صراحت لهجه ای که داشتند در استان ماندگار است و جانشین ایشان هم فردی دلسوز، متعهد و از جنس بهزیستی با سابقه مدیریتی بالا هستند که امیدواریم با ایده های جدید خود بتوانند منشا خدمات دیگری در این نهاد مردمی باشند.

در این مراسم علیرضا وارثی به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان قزوین معرفی شد.