اما و اگر های پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج

در دین مبین اسلام و همچنین روایات و احادیث به ازدواج جوانان توصیه های فراوانی شده است اما در جامعه امروز ما آمارهایی نگران کننده از سن ازدواج و تعدا جوانان های مجرد داده می شود که خواهان تلاش شبانه روزی مسئولان را می خواهد.

آمارها نشان می دهد که در کشور ما 12 میلیون نفر جوان مجرد و در سن ازدواج وجود دارد که 4 میلیون نفر آنها بالای 28 سال سن دارند که این موضوع برای نظام اسلامی که در آن به مسئله ازدواج بسیار اهمیت داده شده است جلوه زشتی را دارد.

با توجه به این آمارها و نگرانی های در روزهای پایانی مجلس نهم شورای اسلامی طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن زوج های جوان می توانند 10 میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند که این پیشنهاد در بین جوانان کشور شور خاصی را به راه انداخت که حداقل می توانند با این 10میلیون وام، می توانند برخی از لوازم خود را تهیه کنند.

از طرفی وقتی وارد سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج می شویم ، می توانیم ثبت نام و نام نویسی وام 10میلیونی را به زوج های جوان مشاهده کنیم  که در این بخش قرار گرفته است اما وقتی به بانک ها مراجعه می کنیم و در خصوص این موضوع سوال می کنیم برخی اعلام می کنند که چند هفته ای صبر کنید و برخی می گویند که چنین چیزی اتفاق نمی افتد.

حال این سوال پیش می آید که تا چه زمانی جوانان باید منتظر خبر قطعی این موضوع باشند که آیا این وام پرداخت می شود و یا نه؟ چرا برخی مسئولان برای وامی که به سود کشور می باشد سنگ اندازی می کنند ولی برای وام ها دیگر مانند وام 25میلیونی خودرو هیچ عکس العملی نشان نمی دهند؟

با این حال شکی نیست که پیشنهاد پرداخت وام 10میلیونی ازدواج به سود جوانان کشور خواهد بود  و حتی می تواند بر افزایش آمارهای ازدواج نیز تاثیر گذار باشد،از طرفی امیدوار هستیم تا نمایندگان مردم در مجلس، دولت و مسئولان چنین طرح هایی که باعث افزایش آمارهای ازدواج می شود را در اولویت قرار دهند و پیگیر این طرح ها باشند تا به واقعیت و عمل برسد نه اینکه در حد حرف بماند.