نمایندگان قم مخالف احداث نیروگاه حرارتی در قم هستند

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره با احداث نیروگاه حرارتی در قم اظهار داشت: موسسه‌ای در ابتدا مجوز احداث نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز در منطقه نیزار گرفته بود که با مخالفت‌ها و بررسی کارشناسی مجدد احداثش در آن منطقه منتفی شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه بعد از آن مقرر شد که در جاده قم-تهران نزدیک روستای چشمه شور این نیروگاه احداث شود، ادامه داد: ما در استان به صنایعی که آب‌بر است مجوز شروع فعالیت نمی‌دهیم حتی اگر این پروژه به اشتغال استان کمک کند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: این نیروگاه تاثیر چندانی در اشتغال و دارای منفعت برای استان نیست و می‌خواهند برقی برای کل کشور تولید کنند که در این زمینه مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توان در آن‌ها شاهد احداث این نیروگاه بود.

وی به نامه‌های کارشناسان و خبره‌های محیط‌زیست در مورد احداث این نیروگاه اشاره کرد و گفت: برخی افراد خبره در این زمینه نامه‌هایی برای بنده ارسال کرده‌اند و احداث این نیروگاه را خطر بزرگی برای مردم استان دانسته‌اند.

امیرآبادی تولید گازهای گلخانه‌ای، آلودگی هوا، کمبود منابع آبی و مصرف بالای گاز را از جمله مشکلات این نیروگاه دانست و خاطرنشان کرد: بنده و آقای ذوالنور صراحتاً به استاندار قم نظر مخالف خود با این نیروگاه را اعلام کرده‌ایم و گفته‌ایم اگر شما ادله کافی کارشناسی در این مورد دارید باید در آینده پاسخگوی افکار عمومی باشید.

وی ادامه داد: ما نمایندگان شهر قم نسبت به احداث نیروگاه سیکل ترکیبی و مرکز تولید برق در قم مخالف هستیم.