دولت و قوه قضائیه در اصلاح فضای مجازی اقدام کنند

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار با محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم بسیار اهمیت دارد چرا که پیشگیری کم‌هزینه‌تر از درمان است اظهار داشت: مسئله پیشگیری را 1400 سال پیش قرآن مطرح کرده است، پیشگیری همان‌گونه که در بیماری‌ها آسان‌تر است در مسائل و مشکلات اجتماعی نیز مثمر‌ثمر است.

مرجع تقلید شیعیان بر لزوم استفاده از رسانه‌ها در مسئله پیشگیری تأکید کرد و افزود: لازم است مسئله پیشگیری از دوران مهد کودک و مدرسه آغاز شود، در این راستا می‌توان از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه مراکز حل اختلاف در کاهش وقوع طلاق در جامعه مؤثر است، تصریح کرد: فضای مجازی در برهه کنونی یکی از مهم‌ترین عوامل وقوع طلاق و جرم‌ها و بلای کشور و حتی دنیا‌ست که باید در این زمینه اقدام جدی صورت بگیرد.

وی رسیدگی به مسئله فضای مجازی را سبب کاهش میزان جرائم برشمرد و خاطرنشان کرد: دولت و قوه قضائیه باید در اصلاح فضای مجازی اقدام جدی داشته‌ باشند، مسئله پیشگیری از جرم کار علمی است.