فرسودگی 95 درصدی ناوگان مینی‌بوسی بروجرد

محمود معظمی‌گودرزی امروز اظهار کرد: تعویض مینی‌بوس‌های فرسوده در این شهرستان نیازمند انجام هماهنگی‌های لازم با سازمان حمل و نقل پایانه‌های مسافربری است.

وی با اشاره به وجود 38 تا 52 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی برون استانی شهرستان بروجرد عنوان کرد: تنها 10 درصد اتوبوس‌های این ناوگان فرسوده هستند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری بروجرد ادامه داد:  137 دستگاه مینی بوس و 47 دستگاه تاکسی کرایه خارج از شهر در این شهرستان فعالیت دارند.   

معظمی‌گودرزی به جابه جایی 1500 تا 1600 مسافر از طریق ناوگان اتوبوسرانی شهرستان بروجرد در روزهای نخستین ایام نوروز هر سال اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد مسافرانی که مینی بوس و تاکسی را برای مسافرت خود در این ایام انتخاب می‌کنند به دو هزار تا دوهزار و 200 نفر می‌رسد.

وی از کاهش 20 تا 30 درصدی مسافران ناوگان اتوبوسرانی برون استانی شهرستان بروجرد در ایام نوروز سال‌های اخیر خبر داد و یادآور شد: یکی از عمده دلایل این کاهش را می‌توان در افزایش خودروهای شخصی و استفاده از این خودروها در مسافرت‌ها دانست.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری بروجرد تاکید کرد: بر اساس قانون رانندگان ناوگان‌های مسافربری برون شهری و استانی ملزم به دریافت گواهی سلامت روحی و جسمی هستند.

معظمی‌گودرزی تصریح کرد: کوتاهی رانندگان ناوگان‌های مسافربری برون شهری و استانی در دریافت گواهی سلامت توقیف دفترچه ... و معرفی آنها به نیروی انتظامی را به دنبال دارد.

وی خواب آلودگی و خستگی رانندگان را یکی از عمده دلایل تصادفات جاده‌ای خواند و اضافه کرد: یکی از اقدامات سازمان پایانه‌های مسافربری شهرستان بروجرد در سال‌های اخیر احداث خوابگاه‌های جداگانه برای رانندگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی‌های فعال در ناوگان‌های برون شهری و برون استانی بوده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری بروجرد اظهار کرد: در کنار کنترل سرعت از سوی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کشور رانندگان ناوگان‌های مسافربری برون شهری و استانی ملزم به توقف در پلیس راه مقصد در یک زمان مشخص هستند.