تنور بدحجابی با گرمای هوا داغ داغ شد

تابستان به همه زیبائی هایش کم کم از راه رسیده و گرمای این روزها آمدن تابستان را خبر می دهد. این روزها با گذر از خیابانها می توان دید که فصل گرما فرصتی برای بدحجابی افرادی است که به بهانه گرما ذره ذره لباسهای خود را کوتاه و تنگ کرده تا گرما آزارشان ندهد.

مانتوهایی با رنگ های جیغ و ُتند، بدون کلمه و شنل مانند و آستین هایی کوتاه،  شالهایی که فقط روی سر هستند و  موها را نمی پوشانند، پاهای بدون جوراب، ساپورت هایی کوتاه و چسبان هر لحظه بیشتر و بیشتر در شهر می شوند.

مدل هایی که با فرهنگ ما همخوانی ندارند و بیشتر از طریق غرب تبلیغ می شوند و جوانان و نوجوانان هم این مدلهای مختلف را خریداری و برای فصل تابستان استفاده می کنند.

البته پسران هم در این فصل سال و برای فرار از گرما تی شرت های آستین کوتاه پوشیده و با لباسهایی نامناسب در سطح جامعه حاضر می شوند.

ویترین های فروشگاه های لباس هم این روزها با نصب یک کاغذ نوشته اند که لباسهای تابستانی رسید و وقتی نگاهی به ویترین ها می کنی، مانکن هایی مشاهده می شود که خود تبلیغی برای بی حجابی هستند.

در این میان بانوانی همچنان در گرمای تابستان چادرهای مشکی خود را با افتخار بر سر دارند و لذت این حجاب را با هیچ چیز در دنیا عوض نمی کنند و گرمای تابستان هم برایشان گذرا و مهم نیست.

در این روزهایی که با گرمای هوا بسیاری از خانواده ها ساعاتی را در پارکها و مراکز تفریحی سپری می کنند ،کم نیستند افرادی که با بدحجابی در این مراکز ظاهر می شوند و خودنمایی می کنند.

متاسفانه بی حجابی در این فصل به نهایت می رسد و کلا در این ایام حجابها رنگ و بوی دیگری به خود می گیرند به طوری که برای فرار از گرما پوشش هایی به دور از فرهنگ دیده می شود.

به نظر می رسد برای جلوگیری از بدحجابی و بی حجابی باید از دوران کودکی آغاز کرد و کودکان را با با حجاب آشنا نمود تا در سن جوانی هم همچنان علاقمند به حجاب باشند.

همسیر شهید مدافع حرم"شهید شمسه" در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: هر ساله فصل تابستان که از راه می رسید شهید شمسه از حضور در مراکز تفریحی که بدحجابی در آنجا دیده می شد ، خودداری می کرد.

وی اضافه کرد: دیدن بی حجابی و رعایت نکردن حجاب نوجوانان و جوانان سبب آزار شهید شمسه می شد و به همین خاطربیشتر اوقات فراغت در فصل تابستان در مناطق زیبا و سرسبزی بودیم که بی حجابی دیده نمی شد.

همسیر شهید شمسه اظهار داشت: شهید شمسه اعتقاد داشت که خانواده باید در اوقات فراغت در کنار هم باشند و مهم این است که ساعاتی با هم باشند و به همین خاطر همیشه در اوقات فراغت برنامه ریزی می شد تا در محیطی خلوت و به دور از پدیده های بی حجابی دور هم جمع می شدیم.

به گزارش بازتاب بروجرد نیاز است که متولیان این امر خصوصا در فصل تابستان که بی حجابی به اوج خود می رسد وارد عمل شوند و از ترویج بی حجابی جلوگیری شود.