سونوگرافی الیگودرز سقط شد+تصویر

از روز شنبه 22 خرداد ماه با مراجعات مدیر تنها مرکز سونوگرافی الیگودرز به سایر شهرستانها  این مرکز  تعطیل شده است که این امر سبب ایجاد مشکلات  و نارضایتی مردم شهرستان شده است .

مردم  برای انجام کارهای درمانی خود به  بخش  سونوگرافی بیمارستان امام جعفر صادق (ع) مراجعه نموده ولی به گفته  مسئولین پذیرش این بخش تنها برای بیماران این مرکز بوده و هم اکنون باید  به سایر شهرستانهای دیگر مراجعه کنند .

سونوگرافی الیگودرز سقط شد

این در حالی است که مسئولین و متولیان بهداشت و سلامت شهرستان  از ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی در سطحالیگودرزخبر می دهند  ولی مردم این شهرستان از ارائه نشدن خدمات درمانی ضروری و نبود پزشک متخصص سونوگرافی بشدت رنج می برند.

 به خطر افتادن سلامت زنان باردار و نوزادن بدلیل نبود پزشک متخصص

یک شهروند الیگودرزی ضمن اعلام نارضایتی خود از وضعیت موجود در این باره گفت :  بدلیل تعطیلی تنها مرکز سونوگرافی شهرستان باید  با تحمل هزینه های ایاب و ذهاب به سایر  شهرستان های همجوار برای خدمات درمانی مراجعه  نماییم .

وی ادامه داد: مراجعت به سایر شهرها علاوه بر تحمیل هزینه های زیاد، موجب به خطر افتادن جان زنان باردار وجنین  آنان در رفت و آمدها می شود  که برای همراهان آن هم در ماه رمضان سختیها ومشقتهایی زیادی بدنبال خواهد داشت .

دردی که بعد از 26سال چشم انتظاری هنوز طبیب ندارند

خانم سرلک  یکی  دیگر از شهروندان  در این باره اظهار داشت : مردم الیگودرز بعد از 26 سال چشم انتظاری برای افتتاح  بیمارستان جدید (شهید ولیان) انتظار داشتند حداقل برای  خدمات سونوگرافی دیگر مشکلی نداشته باشند ولی  هم اکنون پس از بهره برداری این بیمارستان  تنها بدلیل عدم پزشک متخصص امکانات وتجهیزات این مرکز بلا استفاده مانده است.

سونوگرافی الیگودرز سقط شد

وی ادامه داد : برخی از مراجعه کنندگان زن برای تعیین جنسیت نوزاد، تشخیص بیماریهای داخلی و انجام غربالگری باید به سایر شهرستانها مراجعه نمایند که سختیهای زیادی متحمل می شوند.

این شهروند الیگودرزی رسیدگی مسئولین شهرستان  را خواستار شد وبیان کرد : مقام معظم رهبری در سخنان خود به مسئولین تاکید داشتند که بیماران  بجز درمان نباید دغدغه دیگری  داشته باشند  ولی متاسفانه  مسئولین شهرستان به این امر بی توجه می باشند ونسبت به مشکلات مردم یا بی اطلاع اند یا اصلا اقدامی انجام نمی دهند.

خدمات سونوگرافی  در بیمارستان شهید ولیان الیگودرز از مهر ماه  امسال آغاز می شود

دکتر امین ثروتی رییس شبکه بهداشت ودرمان  الیگودرز در گفتگوی اختصاصی با هیجار  گفت: دکتر حجت اله گودرزی  مدیر مرکز بخش خصوصی سونوگرافی الیگودرز برای انجام پروژه تحقیقاتی بمدت یک هفته  به تهران  مراجعه نموده  و هفته آینده  دوباره فعالیت خود را ادامه خواهد داد .

وی ادامه داد : طبق صحبتهایی که با وی مطرح  شده است در صورتی که خود قادر به ادامه فعالیت نباشد  چند نفر از همکاران وی در این  مرکز  فعالیت خواهند نمود .

ثروتی در پاسخ به سوال خبرنگار که چرا این جایگزینی قبلا انجام نشده  است اظهار داشت :  بدلیل اینکه  یک مرکز  سونوگرافی توسط بخش خصوصی در شهرستان مشغول به فعالیت است  بهتر که این اقدام  از سوی مدیر این مرکز انجام می شد تا نیاز به مراجعت مردم به سایر شهرها و تحمیل هزینه های رفت وآمد در این خصوص نباشند.

رییس شبکه بهداشت ودرمان الیگودرز اظهار داشت : هفته آینده نیز با حضور پزشک  زن متخصص سونوگرافی  در مطب خدمات مخصوص بانوان نیز راه اندازی می شود  تا مشکلات  خدمات دهی به بانوان در شهرستان نیز حل شود.

رئیس مرکز بهداشت ودرمان الیگودرز،دکتر امین ثروتی

وی با اشاره به اینکه پیگیری هایی در خصوص  خدمات سونوگرافی با تعرفه دولتی انجام شده است بیان کرد : با چندین نفر متخصص صحبت هایی  جهت ارائه خدمات سونوگرافی دربیمارستان  با تعرفه دولتی انجام شده که متاسفانه بدلیل کمبود تعداد  پزشک متخصص سونوگرافی ودر آمدهای زیاد در بخش خصوصی کمتر پزشکانی  حاضر به فعالیت درمراکز دولتی می شوند .

ثروتی اضافه کرد :با توجه به  مراجعات زیاد برای بخش سونوگرافی بیمارستان امام جعفر صادق (ع) ونارضایتی مردم از ارائه خدمات  ، با پزشکی متخصص   دیگر درحال صحبت هستیم تا در این مرکز با تعرفه دولتی خدمات ارائه دهد.  

وی به راه اندازی مرکز سونوگرافی در بیمارستان شهید ولیان از مهرماه  امسال نیز اشاره نمود وبیان کرد :بیمارستان شهید ولیان  دارای تجهیزات وامکانات سونوگرافی می باشد که هم اکنون بدلیل عدم وجود پزشک متخصص تعطیل است .

رییس شبکه بهداشت ودرمان الیگودرز گفت :بدلیل اینکه بیمارستان شهید ولیان امسال افتتاح شد و به چارت وزارت بهداشت ودرمان اضافه گردید برای این بخش دکتر متخصص  از سوی وزارتخانه در نظر گرفته شده  که مهر ماه امسال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد .