حقوق 7 ماه کارگران فضای سبز پایمال شد

 به نقل از سفیرافلاک؛ تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری  منطقه 3 خرم‌آباد چند روز پیش همزمان با حضور استاندار در جلسه شورای شهر خرم آباد تعداد زیادی از کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد برای دریافت مطالبات خود در محل شورای شهر خرم‌آباد حضور یافتند تا بلکه بتوانند با کمک استاندار به حقوق چند ماهه خود دست پیدا کنند.

 

به گفته علیرضا رستمی نماینده کارگران فضای سبز، حدود 300 نفر از کارگران شهرداری منطقه 3 خرم آباد بیش از 7 ماه حقوق خود را از شهرداری و پیمانکار دریافت نکرده اند .

 

وی با بین اینکه شهرداری کار فضای سبز را به پیمانکار واگذار کرده است اظهار داشت: شهرداری در قرار‌داد با پیمانکار مشخص نکرده است که حقوق پرداختی به کارگران باید چقدر باشد و بر همین اساس پیمانکار ماهانه فقط 700 هزار تومان حقوق برای کارگران در نظر می گیرد که این حقوق به هیچ وجه جواب گوی رفع نیاز های روزمره‌ کارگران نیست.

 

نماینده کارگران فضای سبز خرم‌آباد گفت: متاسفانه پیمانکاران هیچ وقت حق و حقوق مارا سر وقت پرداخت نمی‌کنند و در اکثر موارد مجبور هستیم برای دریافت حقوق خود شکایت خود را به جاهای مختلف ببریم.

 

وی افزود: در حال حاضر کارگران فضای سبز منطقه 3 بیش از 7 ماه حقوق معوقه از شهرداری و پیمانکار طلب دارند و این و حالی است که با وجود پیگیری‌های زیاد و شکایت به شهرداری و بازرسی استانداری هنوز حق و حقوق ما پرداخت نشده است.

 

رستمی گفت: در حال حاضر ما کارگرها از 3 پیمانکار مختلف طلب داریم ضمن این‌که یک ماه نیز با خود شهرداری قرارداد داشته‌ایم، ولی در عین حال وقتی برای دریافت طلب خود به پیمانکارها مراجعه می کنیم می گوید تا زمانی که شهرداری پول ما را ندهد نمی توانیم حقوق شما را پرداخت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اواخر سال 94 شهردار مرکزی خرم آباد قول مساعد داد که حقوق ما را حداکثر تا روز چهارم نوروز 95 پرداخت کند ولی بعد از گذشت 4 ماه از موعد مورد نظر هنوز یک ریال از طلب ما را پرداخت نکرده اند.

 

نماینده کارگران طلب کار فضای سبز خرم‌آباد بیان کرد: برای پیگیری حق حق

 

وق خود،شکایت خود را به بازرسی استانداری بردیم که نهایتاً با پیگیری های انجام شده، مدیر کل امور شهری استانداری به شهرداری دستور داد کلیه طلب کارگران را در اسرع وقت پرداخت کند، ولی شهرداری در پاسخ به این موضوع فقط 21 روز از مجموع 7 ماه بدهی ما را تایید کرده و هیچ اسمی از طلبی که از پیمانکاران داریم نبرده است.

 

رستمی با بیان اینکه در مجموع حدود 300 نفر از کارگران فضای سبز بیش از 7 ماه طلب از شهرداری و پیمانکاران دارند ابراز داشت: تنها منبع درآمد این کارگران از همین محل است و متاسفانه با کوتاهی شهرداری و پیمانکارها بسیاری از ما شرمنده خانواده های خود شده‌ایم و به مغازه دار و نانوا و قصاب و ...بدهکار هستیم و دیگر توان ادامه این شرایط را نداریم.

 

در همین راستا با منوچهر ططرپور شهردار منطقه 3 خرم‌آباد گفت و گو کردیم که وی دلیل عدم پرداخت پول به پیمانکاران را در کمبود اعتبار عنوان کرد.

 

وی اظهار داشت: من فقط 3 ماه است که به شهرداری منطقه 3 آمده‌ام و در این مدت تمام حق و حقوق کارگران و پیمانکاران را پرداخت کرده ام.

 

ططرپور گفت: پرداخت بدهی گذشته شهرداری از وظایف ما است، کما اینکه اگر اعتبار لازم داشته باشیم تمام بدهی را پرداخت می کنیم ولی حل مشکلات نیاز به کمی زمان دارد و یک روزه نمی شود همه مشکلات را برطرف کرد.

 

شهردار منطقه 3 خرم آباد در ارتباط با اینکه برخی کارگران نسبت به عدم واریز حق بیمه از طرف پیمانکاران اعتراض داشته اند نیز  گفت:در این زمینه کارگرانی که از پیمانکاران گله دارند دارند می توانند از طریق اداره کار و اعلام شکایت به این مرجع به حق و حقوق خود برسند چرا که اداره کار به خوبی از کارگران حمایت می کند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد نیز در گفت و گو سفیر افلاک بیان داشت: درآمد پایین شهرداری خرم‌آباد باعث شده است تا نتوانیم طلب پیمانکاران را در زمان مناسب پرداخت کنیم و مهمترین مشکل کارگران فضای سبز با پیمانکاران نیز به همین موضوع ارتباط دارد.

 

علی محمد خانی در مورد اینکه گفته می شود شهرداری فقط 21 روز از طلب کارگران را تایید کرده است نیز عنوان کرد: این موضع اشتباه برداشت شده است چرا که شهرداری برای اینکه حق و حقوق کارگران ضایع نشود از شورای شهر خرم آباد مصوبه پرداخت 21 روز طلب کارگران از شهرداری را گرفته است و در واقع این طور نیست که طلب های دیگر کارگران پرداخت نشود.

 

وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش شهرداری بر این است که طلب کارگران زحمت کش تمام و کمال پرداخت شود و در حال حاضر در حال انجام پیگیری لازم برای حل این مشکل است و به زودی تصمیم لازم در این خصوص گرفته می‌شود.

 

معاون شهرداری خرم آباد گفت: ما هم به خاطر تاخیر حقوق کارگران شرمنده آن‌ها هستیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا هر چه سریعتر با پرداخت طلب پیمانکاران مشکل کارگران نیز برطرف شود.

 

 پایگاه خبری سفیر افلاک این آمادگی را دارد تا تمام اقدامات شهرداری برای حل این مشکلات را طی روزهای آتی اطلاع رسانی کند.