۳۶ روستای کوهدشت با کمبود آب شرب روبه‌روست

مهندس علیرضا کاکاوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی سه ‌ماهه نخست امسال حدود 2 هزار و ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان شناسایی شد، افزود: حدود ۳۶ روستای شهرستان کوهدشت با کمبود و مشکل آب شرب روبه‌رو است‌ که امسال با اجرای ۲ پروژه آب‌رسانی تقریباً مشکل آب ۲۵ روستا برطرف می‌شود.

وی بابیان اینکه تقریباً همه کنتورهای غیرمجاز آب مورد پیگیری قرارگرفته‌اند، افزود: تاکنون ۳۹۰ مورد انشعاب غیرمجاز به دادگستری معرفی‌شده و یک سری رأی برای آن‌ها صادرشده که مابقی نیز در دست پیگیری است.

کاکایی در رابطه با مشکلات آب‌رسانی شهرستان کوهدشت اظهار کرد: در بحث آب‌رسانی امسال به‌مراتب مشکلات این شهرستان کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان خاطرنشان کرد: در قسمت شرقی شهرستان کوهدشت در دو منطقه مردم با مشکل آب مواجه هستند که در صورت راه‌اندازی مجتمع آب‌رسانی گل زرد مشکل آب ۱۵ روستا برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: در منطقه وسکو که یکی از مناطق محروم و دورافتاده این شهرستان است، هشت روستا مشکل آب شرب دارند که برای آن‌ها چاه حفر می‌شود.

کاکاوند میزان اعتبارات ملی آب‌رسانی استان را ۳۵ میلیارد تومان برشمرد و گفت: میزان اعتبارات حوزه آب و فاضلاب روستایی از محل منابع استانی  حدود ۳۰ میلیارد تومان است.