کشف زمین‌خواری یک میلیارد ریالی در لرستان

سرهنگ علی احمدی تبار جانشین انتظامی استان لرستان از کشف یک فقره تصرف اراضی ملی به ارزش یک و نیم میلیارد ریال و دستگیری متهم در خرم‌آباد خبر داد و اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در اراضی ملی اطراف شهرستان خرم‌آباد با قطع اشجار ملی مبادرت به احداث بنا به مقدار حدود نیم هکتار کرده است با توجه به اهمیت موضوع  پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی آگاهی استان  قرار گرفت.

وی افزود: مأموران  با هماهنگی مقام قضایی در محل حاضر و مشخص شد شخصی با تخریب درختان و تصرف مقدار نیم هکتار از اراضی منطقه مبادرت به احداث بناکرده است.

جانشین انتظامی لرستان عنوان کرد: متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی به‌عمل‌آمده به جرم ارتکابی خود مبنی بر تصرف اراضی ملی اعتراف کرد.

وی بابیان این‌که ارزش زمین‌خواری بنا بر اعلام نظر کارشناسان مربوطه یک و نیم  میلیارد ریال است تصریح کرد: فرد متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف برنج قاچاق در پلدختر

سرهنگ عبدالوند فرمانده انتظامی پلدختر اظهار داشت: مأموران پاسگاه پل تنگ شهرستان پلدختر در محور آزادراه پل زال - خرم‌آباد یک دستگاه کامیون ولوو که از سمت خوزستان به سمت خرم‌آباد درحرکت بود را توقیف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی خودرو توقیف‌شده مقدار 14 تن و 500 کیلو برنج هندی قاچاق را کشف و یک نفر دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی پلدختر عنوان کرد: متهم جهت سیر مراحل قانونی با تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

کشف زغال چوب قاچاق در دوره چگنی

سرهنگ زارع فرمانده انتظامی دوره چگنی اظهار داشت: در اجرای طرح تعامل و تشریک‌مساعی با دستگاه‌های اجرایی، مأموران کلانتری مرکزی  با منابع طبیعی شهرستان، در حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی یک دستگاه سایپا را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از بار خودرو مقدار یک‌تن  زغال چوب قاچاق کشف و یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

فرمانده انتظامی دوره چگنی عنوان کرد: همواره طرح مبارزه با قاچاقچیان فرآورده‌های چوبی با همکاری و تعامل  با سازمان جنگل‌ها و مراتع در دستور کار این شهرستان قرار دارد.

وی بیان کرد: منابع ملی به ویژه جنگل‌ها سرمایه هر کشوری است که توسط سودجویان مورد چپاول قرارگرفته و این یگان تعامل سازنده خود را با منابع طبیعی شهرستان در جهت برخورد قاطعانه با آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده است.