عمدی بودن آتش سوزی مله کوه

شیرزاد نجفی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیز داری لرستان در گفتگو با خبرنگار  بیان روز اظهار داشت:به محض وقوع آتش سوزی در ساعت15روز گذشته در منطقه طول کش ،نیروها مستقر شدند.

وی بیان کرد:جوامع محلی،دهیارها،شوراهای اسلامی و نیروهای هلال احمر ،منابع طبیعی پلدختر ورومشکان حضور داشتند.

اطفاحریق پلدختر

نجفی با بیان اینکه حدود 20اکیپ10نفره مشغول اطفای حریق ارتفاعات مله کوه بودند عنوان کرد:آتش سوزی در منطقه پلدختر به صورت کامل مهار شد.

آتش سوزی مله کوه

وی تصریح کرد:مقدار کمی آتش سوزی در رومشکان وجود دارد که با هدایت کلیه نیروها به منطقه،آتش سوزی تا ساعت16به صورت کامل در آن منطقه هم مهار می شود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیز داری لرستان با اشاره به اینکه بالگرد هم اکنون مشغول انتقال نیروها است یادآور شد:از طریق خوزستان یک دستگاه بالگرد با ظرفیت حمل 14نفر به منطقه اعزام شد که در فاصله زمانی هر 20دقدقه اکیپ ها به محل اعزام شدند.

اطفا حریق پلدختر

نجفی با بیان اینکه هنوز میزان خسارت های این آتش سوزی مشخص نیست اضافه کرد: سخت گذر بودن منطقه و وزش باد شدید از عوامل کندی مهار این آتش سوزی بود .

وی تاکید کرد:حدود 95درصد آتش سوزی های رخ داده عامل انسانی و عمدی دارند که  علت این آتش سوزی هم عمدی بوده است.

آتش سوزی مله کوه

وی یادآورشد:تا کنون در خصوص آتش سوزی های رخ داده تعداد11نفر شناسایی و دستگیر شدند که پرونده آنها در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری لرستان به همراه فرماندار شهرستان پلدختر از طریق بالگرد مناطق آتش سوزی را بازدید کردند.

این در حالی که نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری لرستان که در برنامه های هفته فرهنگی اقتصادی لرستان که در تهران در حال برگزاری حضور داشتند به دلیل این آتش سوزی برنامه را نیمه کاره رها کردند و بلافاصله در منطقه حضور پیدا کردند.