مدیرکل استاندارد لرستان: وسایل بازی شهربازی «کیو» خرم‎‌آباد استانداردسازی شده‎اند

مرضیه قنبریان با بیان این‌که 1080 مورد بازرسی از سطح بازار این استان در پنج ماه گذشته انجام شده، در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 116 مورد نمونه‎برداری در سطح بازار انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در زمینه آموزش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی، 1084 نفر ساعت آموزش برگزار شده است. همچنین کارکنان اداره کل 304 نفر ساعت آموزش دیده‎اند.

قنبریان خاطرنشان کرد: 415 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، تاسیسات سیلندر پرکنی و واحدهای خدماتی استان انجام شده و این در حالیست که 272 مورد از واحدهای تولیدی، نمونه‎برداری شده است.

مدیرکل استاندارد لرستان با اشاره به صدور ۲۲ پروانه استاندارد اجباری در مدت زمان یاد شده در استان اضافه کرد: همچنین در این مدت ۴۳ پروانه استاندارد اجباری در استان تمدید شده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر چهار واحد تولیدی مصنوعات طلا در لرستان وجود دارد که کارشناسان بر تولید آنها نظارت دارند. از ابتدای سال جاری 31 مورد آزمون مصنوعات طلا انجام شده که مربوط به واحدهای صنفی استان است.

قنبریان از انجام آزمون دوره‎ای ۷۹۵ مورد نازل توزیع سوخت مایع در لرستان خبر داد و افزود: همچنین ترازوهای ۸۵۷ واحد صنفی در سطح استان نیز مورد آزمون دوره‎‎ای اداره کل استاندارد قرار گرفته‎اند.

مدیرکل استاندارد استان در بخش دیگری از سخنان خود به استانداردسازی وسایل بازی مستقر در شهربازی‎های لرستان اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل استاندارد در حال حاضر همه وسایل بازی مستقر در شهربازی «کیو» خرم‎‌آباد غیر از یک وسیله، استانداردسازی شده‎اند.