سد رودبار ،بزرگترین سد برق آبی کشور آبگیری می شود

به نقل از هیجار ،سد رودبارلرستان بر روی رودخانه رودبار در فاصله 100 کیلومتری جنوب شهرستان الیگودرز واقع شده است حجم دریاچه این سد 228 میلیون مترمکعب و ظرفیت نصب واحدهای نیروگاه دو واحد 225 مگاواتی، جمعاً به میزان 450 مگاوات است و انرژی تولیدی سالیانه این سد به‌طور متوسط 986 گیگابایت ساعت است.

سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در گفتگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه در استان لرستان پروژه‌های بزرگی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دست‌ساخت است تصریح کرد: سد رودبار بزرگ‌ترین سد آبی برقی کشور است که به‌ عنوان تنها سدی که با چینی‌ها آن را فاینانس نموده ایم.

سد رودبار لرستان،عکس،تصویر،ابگیری سد رودبارالیگودرز

بخشدار بشارت شهرستان الیگودرز در گفتگو با هیجار افزود :فردا عملیات آبگیری سد رودبار با حضور وزیر نیرو در ساعت  9برگزار می شود که وزیر وهیئت همراه مستقیما از مرکز استان  با هلی کوپتر به  این منطقه وارد می شوند.

اصغر قهرمانی اصافه کرد : تا پایان امسال  یک فاز از بخش نیروگاه این سد نیز  وارد مدار می شود  .

وی با اشاره به اینکه  مرحله آزمایش آبگیری این سد تا ارتفاع  100متر انجام شده است اظهار اشت : عملیات پروژه سد رودبار لرستان از سال 1382 وعملیات ساخت نیروگاه از سال 86  آغاز شده است  و این سد ظرفیت بزرگی برای شهرستان بحساب می آید .