کاشت گیاهان دارویی در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی الیگودرز

محمدعلی طهماسبی امشب در نشست هم‌اندیشی توسعه بخش کشاورزی شهرستان الیگودرز که با حضور معاونان وزارت جهاد کشاورزی در فرمانداری الیگودرز برگزار شد در راستای کاشت گیاهان دارویی در این شهرستان اظهار داشت: گیاهان دارویی در هزار هکتار اراضی شهرستان الیگودرز کاشته می‌شود.

وی افزود: در راستای کاشت گیاهان دارویی در مرحله نخست باید بر اساس مصارف داخلی باشد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه ایجاد نهالستان متقاضی می‌خواهد و اگر منطقه‌ای باشد که متقاضی ورود کند آماده کمک هستیم عنوان کرد: در مورد توسعه گلخانه، روستای گایکان مکان خوبی است ولی گلخانه‌هایی که احداث می‌شود باید فنی باشد تا بازدهی داشته باشد.

وی بیان کرد: طول و عرض گلخانه نیز باید رعایت شود و در راستای تسهیلات چون از صندوق توسعه ملی به دو فعالیت پرورش ماهی در قفس و توسعه گلخانه‌ها تسهیلات داده می‌شود بنابراین محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

طهماسبی تصریح کرد: بانک‌ها موظف هستند برای طرح‌های توسعه‌ای به‌ویژه برای گلخانه‌ها اسناد مشاعی را به‌عنوان رهن در اختیار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه گلخانه در روستای گایکان صندوق اعتباری ایجاد شود چراکه سبب توسعه، همکاری و همدلی می‌شود و تحولات خیلی مهمی ایجاد می‌کند.