240 دهیاری جدید در روستاهای مازندران ایجاد می‌شود

جان‌الله عبدی امشب در آئین افتتاح و بهره‌برداری از سه پروژه عمرانی و خدماتی روستایی در شرق نوشهر با اشاره به وجود پروژه‌های روستایی با پیشرفت فیزیکی 20 تا 90 درصد در سطح استان مازندران، اظهار کرد: تلاش ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام روستایی است.

وی افزود: انجام پروژه‌های اقتصادی در روستاها، مهم‌ترین دغدغه ما در سال 95 است و با توجه به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی در روستاها در دست شناسایی است.

مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری مازندران تصریح کرد: بالغ بر 100 طرح در این حوزه جذب شد و طرح‌های مشارکتی ما از 25 تا 200 نفر عضو شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات طرح‌ها از محل صندوق کارآفرینی انجام می‌شود، گفت: اعتبارات به دستور معاون اول ریاست جمهوری و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم با 3 درصد سود تسهیلات داده می‌شود.

عبدی با اشاره به اینکه تعداد 240 دهیاری جدید در روستاهای بالای 30 خانوار جمعیت مازندران ایجاد می‌شود، افزود: بالغ بر 790 روستای مرزی در مازندران داریم که برای این روستاها نرخ سودی وجود ندارد.

وی همچنین به بهره‌برداری از یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی با ظرفیت مخزن دو هزار و 500 لیتری در روستای «کهنه‌سرا» نوشهر اشاره کرد و ادامه داد: قیمت این خودرو 380 میلیون تومان است که مبلغ 19 میلیون و 700 هزار تومان آن را دهیاری محل متقبل شد و مابقی از طریق یارانه دولتی پرداخت می‌‌شود.

مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری مازندران گفت: تاکنون بالغ بر 40 دستگاه خودروی آتش‌نشانی به دهیاری‌های روستاهای مازندران دادیم با این نگاه که این خودروها بتوانند روستاهای مجاور را نیز زیرپوشش خود قرار دهد.