جشنواره توت‌فرنگی در سیمرغ برگزار می‌شود

مصطفی اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما در سیمرغ، اظهار کرد: ساماندهی، نظم‌بخشی، اهمیت بخشی و دفاع از حقوق کشاورزان از جمله اهداف نظام صنفی کشاورزی است که در راستای مصوبه هیأت دولت برای ساماندهی فعالیت‌های کشاورزی شکل‌گرفته است.

وی افزود: در همین راستا و در سال گذشته 11 جلسه آموزش تخصصی برای کشاورزان عزیز شهرستان برگزار شد که چهار جلسه کارگاهی در فضای سرپوشیده و بقیه جلسات به‌صورت کلاس در مزرعه برگزار شد.

دبیر اجرایی نظام صنف کشاورزی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه در سال‌های گذشته با تفاهم‌نامه‌ای که با ناحیه بسیج این شهرستان بسته شد حدود 55 اشتغال در سال 93 و حدود 70 مورد اشتغال نیز در سال 94 ایجاد کنیم، تصریح کرد: این مشاغل توسط جوانان و در زمینه‌های تولید برنج، تولید توت‌فرنگی، صیفی‌جات، پرورش قارچ، تولید دام و طیور کوچک و شیلات ایجادشده است.

وی ادامه داد: کلاس‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را همانند سال‌ها گذشته در دست برنامه‌ریزی داریم تا بتوانیم در بخش افزایش بینش کشاورزان برای تولیدات کشاورزی و کاهش هزینه‌ها از لحاظ اقتصادی کارهای مثبتی انجام دهیم.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه جشنواره توت‌فرنگی در شهرستان سیمرغ برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره احیای سنت‌های قدیمی، بومی و محلی، انتقال به نسل آینده، ثبت و ترویج و نگهداری‌ای آیین، ترغیب و تشویق باغداران و جوانان روستاهای منطقه برای کشت محصولات کشاورزی و مهاجرت نکردن از روستاها است.

وی افزود: افزایش رونق کشاورزی در منطقه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است و با برگزاری این قبیل جشنواره‌ها در زمینه‌های کشاورزی شاهد ورود گردشگران، صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران در بخشش صنایع تبدیلی باشیم.

دبیر اجرایی نظام صنف کشاورزی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه ظرفیت بالای تولید توت‌فرنگی در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها ناشناخته مانده است و ما می‌توانیم با برگزاری جشنواره توت‌فرنگی، حوزه کشاورزی یک شهرستان را در سطح استان و کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد: با توبه به اینکه این جشنواره قرار است در اواخر اردیبهشت برگزار شود در روزهای آینده نخستین جلسه این ستاد با حضور فرماندار، بخشداران، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، تعاون روستایی، بسیج سازندگی، مهندسی بسیج کشاورزی، شهرداری و شورای شهر، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و باغداران نمونه به عنوان خبرگان کشاورزی شهرستان برگزار می‌شود.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه این جشنواره در روستای نجارکلا جدید بخش مرکزی شهرستان سیمرغ برگزار می‌شود، تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره نمایشگاه محصولات غذایی تولیدشده از توت‌فرنگی نیز برگزار می‌شود.