فریاد رسی برای کشتارگاه صنعتی بابل نیست

فریاد رسی برای کشتارگاه صنعتی بابل نیست/روزهای غم انگیزی که پیمانکار شرکت کروز برای کشتارگاه رقم زده است

متاسفانه دکتر نجفی نماینده شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی در ناباوری تمام بجای حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی در موضع گیری عجیب اعلام میکند این واحد باید به دولت برگردد بدون توجه به این موضوع که خریدار بخش خصوصی در همین مدت کوتاه توانسته بهتر از دولت عمل کرده و تعداد کارگران را از 54 به 87نفر افزایش داده است.

استان مازندران که بخش بزرگی از صنایع آن وابسته به بخش خصوصی می باشد مشکلات متعدد حقوقی و قضایی را در عرصه صنعت تحمل میکند با اینحال از منظر سرمایه گذاران هنوز حمایت قضایی خوب و اثربخشی از آنها انجام نشده است

مازندران به عنوان یکی از استانهای کم برخوردار در حوزه صنعت که سالها بخاطر ممنوعیت استقرار صنایع در آن دچار عقب افتادگی شده است متاسفانه نتوانسته رشد خوبی در توسعه اقتصادی شاهد باشد این استان به رغم پاسداری از انقلاب اسلامی و تقدیم ده هزار شهید برای حفظ کیان کشور متاسفانه هنوز از توسعهء آن خبری نبوده و تنها به خلوتکده پایتخت نشینان تبدیل شده است.

در این بین به شهرستان بابل  اشاره میکنیم که هیچ صنعت مادر و بزرگی که بتواند هزاران کارگر را در خود مشغول بکار کند وجود نداشته و تنها به صنایع کوچک خود دلخوش می باشد.

درآمد سالانه مردم شهرستان بابل بیشتر از راه کشاورزی بوده که از میانگین کشوری هم پایین تر می باشد .که این امر ممکن است باعث بروز آسیب های اجتماعی و معیشتی شود.

یکی از واحدهای صنعتی این شهرستان که تا چندی قبل مشغول فعالیت  و از پویای خاصی هم برخوردار بوده است شرکت کشتارگاه صنعتی طبرستان می باشد که در آذرماه سال قبل توسط سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شده است.

سرمایه گذار خریدار این واحد پس از خریدن کشتارگاه از دولت تعداد کارگران آن را از 54 نفر به 87 نفر افزایش میدهد و با عزمی جدی مشغول فعالیت میشود.

این سرمایه گذار در ابتدای مسیر کاری خود یعنی درهنگام خرید این واحد با شخصی که خود را سهامدار شرکت بزرگ کروز می نامد آشنا شده و در جهت بهتر شدن سرمایه گذاری 50درصد سهام کشتارگاه را با وی شریک میشود که در ادامه راه مشخص میشود فرد مورد نظر نه تنها سهامدار شرکت کروز نبوده بلکه پیمانکار آشپزخانه شرکت کروز می باشد و قصد دارد تا در مسیر حرکت کشتارگاه سنگ اندازی نماید.

بر اساس تحقیقات میدانی خبرنگار ما ؛ خریدار کشتارگاه شکایت خود را نزد دادستان و مسئولین استان برده که متاسفانه دکتر نجفی نماینده شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی در ناباوری تمام بجای حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی در موضع گیری عجیب اعلام میکند این واحد باید به دولت برگردد بدون توجه به این موضوع که خریدار بخش خصوصی در همین مدت کوتاه توانسته بهتر از دولت عمل کرده و تعداد کارگران را از 54 به 87نفر افزایش داده است.

موضع گیری این نماینده تنها شوک به این واحد صنعتی نبوده بلکه دادستان محترم شهرستان هم دستور پلمپ این واحد و بیکار شدن 87نفر را در روزهای گذشته صادر می نماید.

البته جای تاسف دارد ولی باید خدمت دکتر نجفی نجفی نماینده شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی اعلام شود در سالهای اخیر تعدادی از رجال صنعتی و نام آشنای استان در قامت ورشکسته و باقی آورده در مقابل زن و فرزندخود ذلیل و روانه زندان شده اند در صورتی که ثروت آفرینی و سرمایه گذاری شخصی این افراد در استان بیش از عملکرد دولتها در استان بوده است.

حال جناب نماینده بجای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت از اصل 44قانون اساسی وبجای بها دادن  به بخش خصوصی به دنبال عقبگرد دولتی بودن می باشد جای تعجب دارد

*نظر خریدار کشتارگاه؛

دکتر حسن نژاد خریدار کشتارگاه معتقد است  که پیمان کار شرکت کروز (شریک وی) با درآمدی که از شرکت فوق داشته با هزینه کردن سعی در نابودی و ورشکستگی این واحد صنعتی دارد که باید از سوی مسئولین استان بخصوص شهرستان بابل اقدامی فوری صورت پذیرد.

*انتظارات سرمایه گذار از سیستم قضایی

چرا وقتی یک تولید کننده که نزدیک به 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری می نماید و با فریاد میگوید که یک شخص با فریب جلوی کار او را گرفته است سیستم قضایی به صورت کارشناسی و جدی ورود پیدا نمیکند و در این زمینه تحقیقات انجام نمیدهد .تا این واحد بتواند در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استان سهم بسزایی داشته باشه و نقش خود را در سنگر جهاد اقتصادی به خوبی ایفا نماید

اکنون که با برگزاری مکرر و اثربخش جلسات کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان  میتوان مشکلات سرمایه گذاران  را برطرف نمود انتظار بجا و حداقلی ما اینست تا از رییس کل محترم دادگستری استان درخواست کنیم که از این واحددصنعتی و خریدار آن در مقابل دست های دستهای  پشت پرده و وابسته پیمانکار شرکت کروز که سعی در نابودی و تعطیلی کشتارگاه دارند حمایت کرده تا بتوانیم به تولید خود ادامه دهیم و دست آن زیاده خواهان در زمین زدن این واحد صنعتی کوتاه شود.

*علیرضا و محمد رضا حسن نژاد سهامداران کشتارگاه صنعتی طبرستان