در جبهه ها شعار یا حسین مطرح بود نه مرز پر گهر

سرویس مذهبی افکار- آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با دبیر کل، جمعی از اعضای شورای مرکزی و خانواده شهدای حزب موتلفه اسلامی ضمن طلب آمرزش و مغفرت برای شهدای حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: انسان مرگ را می میراند و با مردن از پوسیدن نجات پیدا می کند. این سخن را در ایرانیت نمی بینید بلکه پیروان قرآن و عترت به آن معتقدند.

وی افزود: پس از مرگ دیگری مرگی وجود ندارد و انسان وجود خواهد داشت و این سخن را جز قرآن و عترت نگفته است.

این مرجع تقلید ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی در خاکریز ها سرود مرز پر گهر خوانده نمی شد بلکه شعار یا حسین مطرح بود، باید مرزها مشخص شود.

آیت الله العظمی جوادی آملی تصریح کرد: زمانی که مسجد و حسینیه توسط مرجعیت و متدینین سنگر شد شعار مرگ بر شاه نیز ماندنی شد.

وی تاکید کرد: بهترین و فداکارترین شهداء را همین روحانیت تقدیم کشور و اسلام کردند و هم اینک نیز اینگونه است چراکه وقتی نام دین مطرح باشد مردم تا آخرین نفس ایستادگی می کنند.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: خداوند شهدا را جزء مکرّمین که مقام فرشتگان است قرار می دهد و وظیفه ما در برابر خون شهدا این است که راه شهدا را در حفظ این نظام تا پای جان ادامه دهیم.

وی افزود: شهدا با خون خود کشور را طیب و پاک کردند و هر گاه ایراد و اشکالی نبود و کشور پاک و طیب ماند آنگاه خون شهدا پایمال نشده است.

همچنین در این دیدار محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: با بیان این نکته که یکی از افتخارات حزب موتلفه اسلامی این است که در بیت یک مرجع تقلید و با دستور و نظر یک مرجع تقلید شکل گرفته گفت: پایه گذاران حزب موتلفه هیچ چشم داشت دنیویی در تاسیس این حزب نداشته اند و معتقدیم اینکه حزب موتلفه زیر بیرق مرجعیت کار سیاسی بکند چیزی جز لطف الهی نیست.

وی ضمن بیان این نکته که موتلفه مدعی است که عجین با روحانیت است و بر این عجین بودن به عنوان یک ذخیره اخروی افتخار می کند گفت: ما حساس می کنیم برخی با عنوان اصولگرایی در صدد بی اعتنایی و حذف روحانیت اند و ما معتقدیم اصولگرایی منهای روحانیت اصولگرایی منهای اصولگرایی است و معتقدیم صلاح همه مردم ما هم در دنیا و هم در آخرت تبعیت از مرجعیت است.

منبع: مهر