اگر کسی با محبت آل محمد بمیرد...

سرویس مذهبی افکارخبر- سالک الی الله و پوینده طریق اله را توشه ای وسیع تر از محبت اهل بیت و ولایت اولیای الهی نیست. هر که از این خرمن پر فیض دامنی بیشتر فراهم آورد، زودتر به مقصد خواهد رسید و دشواری راه بر او آسان تر خواهد آمد.

شگفتا از این نور پر فروغ الهی که جان مشتاقان را مصفا و راه را بر سالکان، روشن و هموار می کند؛ چنان که سرور کاینات و سید انبیای الهی، حضرت محمد مصطفی (ص) فرمود:
آگاه باشید هر که با محبت آل محمد بمیرد، شهید مرده است. هرکه با محبت آل محمد بمیرد، آمرزیده به سرای باقی می رود. هر که با محبت آل محمد بمیرد، توبه کار مرده است. هر که با محبت آل محمد بمیرد، مومن و با ایمانی کامل از دنیا رفته است. مومنی که با محبت آل محمد بمیرد، فرشته مرگ و از آن پس نکیر و منکر بشارت بهشتش دهند. هر که با محبت آل محمد بمیرد، چنان عروسی که به حجله می خرامد، به بهشت خواهد خرامید. هر کس با محبت آل محمد بمیرد، بر سنت پیامبر(ص) از دنیا رفته و آگاه باشید آنکه با بغض و کینه به آل محمد بمیرد، روز قیامت چنان محشور شود که بر پیشانی اش نوشته شده ناامید از رحمت پروردگار. آن کس که با دشمنی آل محمد بمیرد، کافر مرده است و آن کس که با بغض آل محمد بمیرد، بوی بهشت به مشامش نخواهد رسید. ۱

خوشا حال عاشقی که مینای وجود خویش، از شراب محبت اهل بیت لبریز سازد و جان و دل در فضای این محبت عارفانه معطر ساخته و مهیای پرواز است.
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد(سعدی)

پی نوشت: ۱ - سفینه البحار، ج۱، ص۴۹۴.
۲ - شهد بندگی۲، ص۱۲۰.