شناخت درست ارزش‌ها سبب استقامت در مسیر دین است

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان گفت: انسان باید ارزش ها را درست بشناسد تا دچار اشتباه نشود، در طول تاریخ بسیاری از جریان‌ های انحرافی در اثر شناخت نادرست ارزشها ایجاد شدند. 
 
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فطرت یکی از عوامل شناخت ارزش ها است عنوان کرد: انسان هنگامی که نسبت به ارزش های دینی شناخت کامل پیدا کند حاضر است جان خود را در این مسیر فدا کند، کما اینکه بسیار از انبیا و اولیاء خدا در این راه کشته شدند. 
 
استاد انصاریان اظهار داشت: پیامبران الهی به این علت که نسبت به دین معرفت کامل داشتند در مقابل کافران سکوت نکرده و با وجود فشارها، رنج‌ ها و شهادت هرگز دین را ترک نکردند. 
وی افزود: شناخت ارزش‌ های الهی سبب می‌شود که انسان‌ های الهی با وجود آسیب‌ های فراوان در این مسیر هرگز نسبت به ارزش‌ های دینی سست نشده و تا مرز شهادت نیز پیش روند. 
 
این مفسر قرآن کریم ابراز کرد: آن مقامی که انسان را از فرشتگان بالاتر قرار می‌دهد دین و دین‌ داری است چرا که دین داران با شناخت ارزش‌ های الهی هرگز تابع کفر نمی‌ شوند. 
 
استاد انصاریان در پایان خاطر نشان کرد: انسان باید تمام خواسته‌ های نا معقول و نا مشروح را در وجود خود از بین ببرد تا آخرت خود را از دست ندهد، خروج از حق زمینه‌ ساز گناه است اما انسان مؤمن هیچ گاه از حق خارج نمی‌شود.