آیا بانوان هم در زمره یاران امام زمان (عج) قرار می گیرند؟
سلمان محمدی کارشناس علوم قرآنی گفت: هنگامی که یک فرد به صورت واقعی در زمره منتظران حضرت مهدی (عج) قرار بگیرد، همیشه سعی می کند با فعالیت های خود و اقداماتی که انجام می دهد، مفهوم انتظار را به معنای واقعی در درون خود زنده نگاه دارد.
 
وی ادامه داد: هنگامی که یک فرد در گروه منتظران واقعی امام دوازدهم قرار گرفته اند، به صورت مداوم تلاش می کند فعالیت های خود را در راستای رضات و خواسته ائمه انجام دهد به همین دلیل در چنین فرد منتظری، پویایی و نشاط وجود دارد.
 
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: یک منتظر واقعی به خوبی می داند که اگر پس از ظهور امام زمان (عج) این توفیق نصیب اش شود تا در رکاب آن حضرت به فعالیتش بپردازد، باید همیشه آماده به خدمت باشد چرا که یاران امام زمان (عج) ویژگی های مختلفی دارند که یکی از مهمترین آن ها، فعال بودن و پویایی است.
 
وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: یاران حضرت مهدی (عج) چند دسته هستند که یک دسته از آن ها یاران خاص و ویژه به شمار می روند که تعدادشان 313 نفر است.
 
محمدی توضیح داد: تعداد 313 نفری که به عنوان تعداد یاران خاص امام دوازدهم(عج) بیان شده است، در حقیقت فرماندهان و اعضای اصلی سپاه این امام معصوم (ع) را تشکیل می دهند.
 
وی یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که در ادامه، افراد دیگری به عنوان یاران امام دوازدهم (عج) به گروه ایشان اضافه می شوند و از این رو، ظهور این امام بزرگوار تنها با 313 تن از یاران خاص ایشان، اتفاق نمی افتد.
 
این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: در میان یاران امام دوازدهم(عج) همچنین تعدادی از اعضا را بانوان تشکیل می دهند.