برنامه روز اول مسابقات بین المللی قرآن کریم اعلام شد

سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از امروز و با تلاوت افتخاری مهدی غلام‌نژاد قاری جوان و خوش‌خوان قرآن کریم به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و این رقابت‌ها تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

به گزارش افکارنیوز، این رقابت‌ها در دو سالن برگزار می‌شود که امروز در سالن شماره ۱ به ترتیب نمایندگان ازبکستان، پاکستان، اتیوپی، ماداگاسکار، سنگال، گینه بیسائو، کنیا، اوکراین، قرقیزستان، قزاقستان، الجزایر، ساحل عاج، غنا، بلغارستان، آذربایجان و آفریقای جنوبی در نوبت صبح با هم رقابت می‌کنند.

در سالن شماره ۲ به ترتیب نمایندگان کشور‌های یمن، کنگو، عراق، قزاقستان، نیجریه، کنیا، اتیوپی، افغانستان، عراق، مالزی، فلیپین، ترکیه، یونان، نیجر، بلغارستان در نوبت صبح به تلاوت و اجرای محفوظات در بخش‌های مختلف می‌پردازند.

تلاوت افتخاری در ابتدای برنامه‌های نوبت صبح و بعد‌از ظهر، تلاوت اذانگاهی و اجرای مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن کریم از جمله برنامه‌های جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

مسابقات در نوبت صبح از ساعت ۹:۰۰ آغاز شده و تا اذان ظهر به افق تهران ادامه دارد و در نوبت بعد از ظهر رقابت‌ها از ساعت ۱۶:۰۰ شروع و اذان مغرب پایان می‌پذیرد.