شباهت اربعین به دوران ظهور

حجت‌الاسلام والمسلمین نوچمنی مشاور سابق وزیر آموزش و پرورش و دبیرکل جبهه حامیان ولایت در گفت‌وگویی درباره پیاده‌روی اربعین حسینی که موجب اتحاد، همدلی و وحدت رویه میان پیروان بسیاری از ادیان و مذاهب جهان شده است، گفت: در این تجمع چند ده میلیونی، افرادی از نژادها و ملل متفاوت حضور دارند و همین واقعیت، خاری در چشم دشمنان اسلام ناب محمدی شده است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه، پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی را «نقشه راه شیعه» توصیف کرد و افزود: ویژگی های اجتماع عظیم اربعین حسینی، بسیار شبیه به مشخصات دوره ظهور است و ان‌شاءالله با عنایت و فضل الهی، هرچه زودتر به دوره ظهور خواهیم رسید و همین، پیاده روندگانِ اربعین، جزو یاران حضرت مهدی(عج) خواهند بود.

مشاور سابق وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خوشبختانه پیاده‌روی اربعین هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و حضور جوانان در این تجمع عظیم، اعجاب برانگیز است، خاطرنشان کرد: این پیاده‌روی به یک مسئله فرهنگی و ارزشی مهم و بزرگ تبدیل شده که توانسته جهانیان را با آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آشناتر کند.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) شهرک غرب تهران و دبیرکل جبهه حامیان ولایت ابراز امیدواری کرد رسانه ها، مبلغان دینی، استادان دانشگاه ها و حوزه های علمیه و تمام صاحبان تریبون ها بتوانند ابعاد وسیع پیاده‌روی اربعین حسینی را در برابر دیدگان جهانیان قرار دهند. این موضوع از این منظر، مهم است که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی تلاش دارند این حماسه باشکوه را کمرنگ و کم اهمیت جلوه دهند.

مشاور سابق ستاد اقامه نماز در پایان گفت: زیارت حرم سیدالشهدا(ع) که مورد تاکید روایات اهل بیت(ع) است، توانسته مشوقی برای افزایش حضور دلباختگان مکتب قرآن و عترت(ع) در پیاده‌روی اربعین شود، بنابراین خطبا، مبلغان و ائمه جماعات مساجد باید بیش از پیش، مردم را با فضیلت زیارت امام حسین(ع) و آثار و برکات آن در زندگی انسان ها آشنا کنند.