هیچ زائر ایرانی اربعین در جریان زلزله آسیب ندید

مجید آقابابائی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با تاکید بر صحت و سلامت تمامی زائران ایرانی اربعین حسینی که در مسیر بازگشت از داخل خاک عراق به ایران هستند، گفت: در جریان زلزله اخیر هیچ یک از زائران ایرانی آسیب ندیده اند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور اظهار کرد: زائران در صحت و سلامت کامل بوده و در مسیر بازگشت به داخل کشور هستند.

وی با بیان این که تعداد زائران ورودی به داخل کشور از مرز دو میلیون نفر گذشته است، افزود: مابقی زائران نیز تا پایان ماه صفر به کشور باز می گردند.

آقابابائی گفت: در داخل مرز و خارج از مرز ایران و عراق برای هیچ یک از زائران اربعین حسینی مشکلی پیش نیامده و به تدریج وارد کشور می شوند.

دبیرستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با عراقی ها در این زمینه منعقد شده زائران می توانند تا یک ماه از زمان ورود به عراق در داخل خاک این کشور بمانند و پس از آن به کشورمان بازگردند.

آقابابائی همچنین در پاسخ به توئیت یکی از خبرنگاران خارجی که مدعی شده بود وزارت کشور به آنها اجازه ورود به مناطق زلزله زده نمی دهد گفت: در کلیت موضوع هر خبرنگار خارجی که بخواهد به مناطق مرزی برود از طریق وزارت ارشاد باید تقاضای خود را ارائه کند و پس از پذیرش از سوی وزارت ارشاد می تواند در مناطق مرزی فعالیت کند.

براساس اطلاعات و آمار موجود سال گذشته در حدود دو میلیون نفر از زائران ایرانی برای حضور در آیین معنوی اربعین راهی عراق شدند که این رقم امسال به دو میلیون و 350 هزار تن رسید.