شیعه انگلیسی؛ سنی آمریکایی؛ طراحی دشمن برای مقابله با اسلام ناب محمدی

هنری کیسینجر، استراتژیست ارشد سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا و یکی از اصلی ترین مشاوران روسای جمهور ایالات متحده، دارای تجربیات نظامی و سیاست خارجی در جنگ های مختلف، نظریه پرداز ارتباط موثر با دیپلماسی عمومی، یکی از اعضای بیلدربرگ و معرف اوباما است.

به گزارش افکارنیوز؛ وی در کتابی به نام "نظم جهانی" که فصل چهارم آن را به ایران اختصاص داده، چنین آورده است: " در حال حاضرهیچ اندیشمندی در این حوزه نمی تواند این حقیقت را انکار کند که جهان اسلام ، امروزه در حال خروج از انزوا و حاشیه موازنه سیاسی و اجتماعی جهان است."

 وی سپس در تشریح نظم مورد نظر رهبر ایران به بخشی از سخنان ایشان اشاره می کند که در آن آمده است احیای آگاهی جوامع اسلامی به معنای بازشدن درب انقلاب دینی در جهان بوده و از این طریق ایالات متحده و هم پیمانان غربی اش سلطه خود را از دست داده و سه قرن سلطه غرب بر جهان پایان خواهد یافت.

کیسینجر، یکی دیگر از مولفه های این نظم را "شکست کمونیسم و لیبرالیسم" و تشکیل "امت واحده اسلامی" بیان کرده است.

این استراتژیست به سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران در سال 2011 در زمینه انقلاب فراگیر دینی اشاره ای کوتاه می کند و اظهار می دارد چنین سخنانی در هر منطقه دیگری از جهان به مثابه یک رویکرد انقلابی تلقی شده و به این معناست که یک کشور برخوردار از یکی شخصیت قوی مبتنی بر منابع دینی در پی ارائه الگویی جدید از نظم است که با نظم اعمال شده از سوی جامعه جهانی در منطقه مذکور تناقض دارد.

وی می اقزاید: "طبق نظر رهبر ایران، اصول مذهبی جهان فراتر از "منافع ملی" و "رویکرد جهان گرایی لیبرال" نظم جدید جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد."

طراحی اصول و قواعد جنگ نرم، برای مقابله با صدور انقلاب اسلامی ایران

دکتر همایون رهبران، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گویی باتاکید بر ضرورت هوشیاری امت اسلام در برابر توطئه های دشمنان، گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

وی افزود: از همان ابتدای انقلاب اسلامی، امام(ره)  با صدایی بلند به گوش دنیا می رساند که ما انقلابمان را به جهان صادر می کینم؛ از این رو جریان امریکایی به شدت به وحشت افتاده و برای جلوگیری از گسترش آن به فکر چاره جویی برمی آید.

دکتر رهبران، بیان کرد: هرچند برخی از جنگ طلبان امریکایی، راه حل های نظامی پیشنهاد می کردند و روسای جمهوری آمریکا نیز مدام از همه گزینه های روی میز از جمله گزینه ی نظامی سخن به میان می آوردند ولی متفکران و استراتژیست های آمریکایی مانند مارک پالمر استفاده از گزینه نظامی را خود کشی سیاسی دانسته خواهان به کارگیری اصول و قواعد جنگ نرم با جمهوری اسلامی می شدند.

وی  اذعان داشت:  پالمر در گزارشی به نام "ایران- آمریکا، رهیافت جدید" به صراحت با ایده ی حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران مخالفت و به این نکته اذعان می کند که ایران به لحاظ وسعت و جمعیت فراوان، کیفت بالای نیروی انسانی، امکانات پیشرفته نظامی، منابع سرشار طبیعی و موقعیت ممتاز جغرافیایی، در منطقع خاور میانه به قدرتی کم نظیر تبدیل شده است که دیگر نمی توان با یورش نظامی و جنگ، آن را سرنگون کرد.

رهبران، تصریح کرد: پالمر تنها راه سرنگون کردن نظام جمهوری اسلامی ایران را پیگیری مکانیسم های جنگ نرم و استفاده از تکنیک های عملیات روانی تبلیغاتی با استفاده از سه تاکتیک مهار، نبرد رسانه ای و سامان دهی و پشتیبانی از نافرمانی مدنی است.

وی تصریح کرد: جوزف نای از معروف ترین نظریه پردازان جنگ نرم در آمریکا و استاد دانشگاه هاروارد، هم با ادبیاتی متفاوت در تاریخ 20 ژون 2010 در سخنرانی خود در جلسه شورای فرهنگی انگلیس گفت: "من با هرگونه استفاده نابجای غرب از قدرت سخت علیه ایران مخالم، اگر غرب از قدرت سخت علیه ایران استفاده کند، نسل جوان ایرانی را بیشتر به سمت حکومت می کشد."

رهبران، ادامه داد: جوزف نای سپس یادآور می شود: " من بر این باورم که اگر تغییرات فرهنگی و اجتماعی مطلوب غرب در ایران اتفاق بیفتد در نهایت، این رژیم تغییر خواهد کرد بنابراین اگر مرتکب اشتباه شویم و با اقدامات سخت خود نسل جوان را به واکنشی علیه حمله نظامی غرب واداریم، در واقع آنها را به رژیم نزدیک تر کرده ایم و مانع تحقق منافع بلند مدت خود خواهیم شد."

شعله ور شدن آتش جنگ های مذهبی شیعه و سنی، استراتژی دشمن در جنگ نرم

این کارشناس علوم سیاسی، تاکید کرد: در استراتژی جنگ نرم ضد نظام جمهوری اسلامی، هریک از این استراتژیست ها راهکارهای متفاوتی توصیه کرده؛ ولی بهترین راه از نظر کیسینجر، شعله ور کردن آتش جنگ های مذهبی از جمله شیعه و سنی است.

رهبران، بیان کرد: کیسینجر در همان سال های اولیه ی انقلاب اسلامی، پیشنهاد انقلاب سنی وهابی را مطرح کرد و آن را یگانه راه مبارزه با انقلاب اسلامی دانست و گفت: " بهترین راه برای جلوگیری از گسترش و نفوذ انقلاب اسلامی در میان سایر جوامع اسلامی این است که با ایجاد یک حرکت هدایت شده اسلامی در میان اهل سنت که در عین حال مطابق سیاست ها و خواسته های آمریکا باشد، به مقابله با انقلاب اسلامی برخیزیم".

وی خاطرنشان کرد: (ریشه های تاریخی شیعه ستیزی در پاکستان، وبگاه شیعه نیوز) با تامل براین پیشنهاد پدیده های شومی مانند سپاه سحابه در پاکستان، طالبان در افغانستان، داعش و جبهه النصره در عراق و شام و حتی برخی حرکت اخوان المسلمین در مصر و ترکیه، جایگاه خود را پیدا می کنند و روشن می شود که پیدایش آن ها نه از سر اتفاق بلکه محصول اتاق فکر آمریکایی- انگلیسی است و بر اساس برنامه ای مدوّن به وجود آمده اند.

رهبران، اظهار کرد: برای متفکران غربی روشن است که امام خمینی (ره) و امام خامنه ای در خنثی سازی این گونه تحرکات از توان بالایی برخوردارند و به سرعت می توانند این گونه نقشه ها را در نطفه عقیم سازند، از این رو، برای راه اندازی انقلاب سنی وهابی و استمرار آن، به جریانی شیعی نیازمند بود که به صورت علنی به جنگ مقدسات اهل سنت برخاسته، همه حدود و مرزهای آن ها را در نوردد، تا در پرتو این تعارض و منازعه، آتش دشمنی و جنگ و کینه میان آن ها شعله ور بماند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: در تحلیل آنها جمهوری اسلامی که یک نظام شیعی است، به حمایت از شیعیان وارد عمل خواهد شد و سنی های جهان نیز که اکثریت قابل توجهی هستند در برابر جمهوری اسلامی ایران به پا خواهند خاست و بازنده اصلی در این جریان، ایران و تشیع است.

وی بیان کرد: در همین راستا، آمریکا و انگلیس با هزینه های هنگفتی که عمده منابع آن از سوی عربستان سعودی تامین می شود، به تاسیس شبکه های افراطی وهابی و شیعی اقدام کردند و در فضای مجازی که مقدمه جنگ فیزیکی است، جنگ تمام عیاری به راه انداختند. افسران این جنگ و هزینه های آن از سوی انگلیس و آمریکا تامین شد.

رهبران، خاطرنشان کرد: افرادی از جریان شیرازی ها مانند سید مجتبی شیرازی و دامادش شیخ یاسر الحبیب و عناصر دیگری از این سنخ وارد این شبکه ها شدند و لعن و توهین و فحاشی را در دستور کار خویش قرار دادند تا هیزم آتش این جنگ را فراهم کنند.

وی بیان کرد:  فراموش نمی کنیم که عبدالمالک ریگی در دادگاه گفته بود که ما عوامل انتحاری برای کشتن شیعیان را با پخش فیلمی از توهین های همین شبکه ها و برخی مراسم خاصی که در نهم ربیع برگزار می شود شارژ می کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی، تاکید کرد: آنچه امروزه در سوریه و عراق می گذرد محصول کار هر دو گروه از سنی های آمریکایی و شیعه انگلیسی است که همچنان هر دو جریان در حال شعله ور کردن این آتش هستند. وی افزود: شگفت اینکه اخیرا پارلمان کانادا که در حکم فرمانداری انگلیس است و هنوز فرماندار آن توسط ملکه انگلیس تعیین می شود از شیخ صالح سیبویه نماینده سید صادق شیرازی دعوت به عمل آورد تا از زحمات این فرقه و جریان سیاسی تقدیر به عمل آورد! در این جلسه ، نماینده مجلس فدرال و مسوولان ارگان های حاضر، از فعالیت مرکز سید صادق شیرازی و سیبویه در زمینه مقابله با گروه های افراطی و تکفیری قدردانی و اذعان شد که اگر سعی و تلاش آنان نبود چنین موفقیتی حاصل نمی شد!

رهبران، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امام خامنه ای با هوشمندی و تیز بینی بالایی، این موضوع را تدبیر کردند و در هیچ یک از این درگیری ها اعم از چچن، پاراچنار پاکستان، کشمیر هند و عراق دخالت نکردند؛ بلکه همواره جهان اسلام را متوجه وظیفه اصلی اش یعنی آزادی قدس نمودند که اتفاقا ساکنان آن سنی مذهبی هستند و در جنگ های 22 روزه و 8 روزه غزه و رژیم صهیونیستی ، نیز این ایران بود که در کنار برادران اهل سنت خویش در غزه ایستاد و با کمک های نظامی، آنها را به پیروزی رساند.

این کارشناس سیاسی، خاطرنشان کرد: آن چه نیز امروزه در منطقه می گذرد، مقابله ایران با جریان تکفیری تروریستی است که برای آن ها شیعه و سنی تفاوتی ندارد و دستانشان به خون های همه مسلمین الوده است. وی تاکید کرد: حمایت ایران از ارتش سوریه برای آزادی حلب و سایر شهرهای سوریه از دست تروریست های عبری- عربی – غربی، حمایت از مردمی است که از خانه و کاشانه خویش رانده شده اند و شهرشان به اشغال دشمن در آمده است.

رهبران، اذعان داشت:  بی تردید پس از آزادی شهرهای سوریه، برادران شیعه و سنی مانند ایران، در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی خواهند داشت.

وی ادامه داد: اکنون که با تدبیر امام خامنه ای و تلاش جبهه مقاومت، جریان تکفیری اعم از طالبان، داعش و النصره در جبهه گفتمانی و نظامی شکست سنگینی متحمل شده اند و دیگر نه آبرویی برای اسلامی آمریکایی باقی مانده و نه انگیزه لازم برای ادامه کار و نه توان نظامی، استکبار به فکر طرح جایگزین دیگری افتاده تا بتواند اهداف خویش را در قالب دیگری به پیش ببرد.

این کارشناس مسائل سیاسی، افزود: به همین دلیل،کیسینجر پیشنهاد می کند ماجرای داعش و جریان تکفیری پایان یابد و "یک ارتش سنی، داعش را از میدان خارج و حکومتی سنی را بر جای داعش بنشاند و الا اگر ارتشی شیعی موفق به این کار شود، به معنی فراهم کردن زمینه تسلط ایران بر منطقه خواهد بود" (در مصاحبه با خبرنگار آتلانتیک در مورد خاورمیانه 9/9/95، زیتون نیوز)

شکست تشیع انگلیسی و سنی آمریکایی در برابر ارتشی با محوریت اسلام ناب محمدی

رهبران، با اتشاره به اینکه آن چه امروز در حال وقوع است، تشکیل ارتشی با محوریت اسلام ناب محمدی است که در محور آن تشیع ناب قرار دارد، اظهار کرد: در چنین فضایی هر دو جریان تشیع انگلیسی و سنی آمریکایی، محکوم به شکست هستند و طراحان اصلی این جنگ مذهبی یعنی آمریکا و انگلیس خود نیز به این شکست اذعان کرده اند.

وی افزود: بنابر این مسلمانان باید در شرایط جدید راه اصلی خویش را بیابند که همان مبارزه با جریان آمریکایی- صهیونیستی است و بنابر پیش بینی امام خامنه ای تا 25 سال دیگر رژیم صهیونیستی از روی نقشه جهان حذف خواهد شد و برادران مسلمان، افقی روشن در برابر خواهد داشت./۱۳۲۵//۱۰۳/خ