هفته وحدت ؛ تحکیم برادری و برابری در جهان اسلام

همزمان با ۱۷ ربیع الاول، از دامن پاک «آمنه»، پسری متولد شد که عالم را به یک قبله و یک خدا فرا می‌خواند. فرزندی که نوید آمدنش را فرشتگان وحی از سالیان دور، به پیامبران پیشین داده بودند و کتب زبور، انجیل و تورات به روزی اشاره داشتند.که معجزه الهی با او رقم می‌خورد و جهان یکپارچه از نور خداوند می‌شود.

ربیع الاول به بهانه میلاد حضرت محمد رسول الله (ص) است که بهار ماه‌ها نامیده شده است، بهاری که با آمدن خاتم پیامبران (ص) مشعلی در دل جهان روشن شد، مشعلی که حقانیت را در آتشکده آذرگشسب روشن و چراغ جاهلیت و دورغین اهورایی را خاموش کرد. لرزه را بر «کاخ کسری» انداخت و نور ایمان را در دل جهانیان فروزان کرد.

ولادت حضرت محمد (ص) بر طبق روایات شیعی هفدهم و براساس تاریخ سُنی دوازدهم ربیع الاول است، که برهمین مناسبت از دوازدهم این ماه عزیز را تا هفدهم آن را هفته وحدت می‌نامند.

ششم آذر ماه سال ۱۳۶۰ در پیامی از سوی  مقام رهبری روز‌های دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول هر سال قمری به عنوان هفته وحدت اعلام شد، تا در ایران و سراسر جهان اسلام با تشکیل اجتماع و کنگره اسلامی و جشن، ضمن تحکیم وحدت و برادری اسلامی، به پیشبرد انقلاب جهانی اسلام کمک شود، از آن زمان تا کنون در ایران و سایر کشور‌های اسلامی هفته وحدت با شکوه تمام برگزار می‌شود. تا به پاس دوباره برافراشته شدن پرچم حق و روشنایی، عدالت و عدالتخواهی، جهان اسلام بیش از پیش و با اراده‌ای محکم‌تر مقابل اسلام ستیزی بایستد.

در جهانی که امروزه مسلمانان، مورد هجمه اسلام ستیزی مستکبرین قرار گرفته اند، هفته وحدت و برگزاری جشن در سراسر جهان، می‌تواند تیری بر توطئه دشمنان باشد، تیری که در چند ماهه اخیر با رشادت و فداکاری سربازان اسلام ایران، عراق، سوریه، افغانستان و ... توانست به سوی افکار شوم داعش حکومت عراق و شام شلیک شود.

جهان اسلام امروزه آگاه‌تر از پیش دست دشمن را خوانده وبا بیداری اسلامی و پیروی از الگوی معرفتی و سیاسی مقابل هرگونه نقشه‌های فرهنگی، نظامی، اجتماعی و... ایستاده است.

این هفته کلاس درسی است، که پیامبراکرم (ص) معلم بشیریت در مکتب عشق، شرک و کینه توزی را به توحید و محبت مبدل کرده و یکتاپرستی را جایگزین اطاعت از طاغوت قرار داده است.