مؤمن ممکن است هر گناهی مرتکب شود جز این گناه

آیت الله دستغیب در کتاب گناهان کبیره در باب خودکشی می گوید:از امام علی (ع)روایت است که فرمود:مومن ممکن است به هر مرگی بمیرد اما خودکشی نمی کند پس کسی که بتواند خون خود را حفظ کند و از قاتل خود جلوگیری ننماید تا کشته شود، قاتل خود خواهد بود.

شهید دستغیب در ادامه می افزاید:همچنین امام باقر (ع)در حدیثی می فرماید:به درستی که مومن به هر گناهی مبتلا می شود و به هر شکلی می میرد و خود را نخواهد کشت.همچنین امام صادق (ع)می فرماید:کسی که عمدا خود را بکشد همیشه در آتش جهنم خواهد بود.

همچنین آیت الله دستغیب در ادامه می گوید:فرقی در حرمت قتل نفس بین کشتن کوچک و بزرگ نیست و در این حکم بزرگسالان و خردسالان یکسانند چنانکه قرآن کریم می فرماید:فرزندان خود را از ترس تنگدستی و فقر نکشید ما به آنها و شما روزی می دهیم به درستی که کشتن آنها خطای بزرگی است. و در جای دیگری خداوند می فرماید:بچه ای که زنده به گور و در خاک کشته شده در روز قیامت پرسیده خواهد شد که به گناهی این طفل کشته شده است.حتی بچه ای که در رحم مادر باشد و کشته شود در این حکم با دیگران مساوی است و دیه قتل او مانند بزرگسالان است.هرچند کشنده پدر و یا مادر طفل باشد.

منبع:کتاب گناهان کبیره ص129