راه های جذاب شدن دختران

هرچقدر می خواستم نگاهم را از او پنهان کنم، نوع آرایش و میمک صورتش نگاه همگان را نه از جهت زیبایی اش، بلکه از جهت تعجب و متفاوت بودن به سوی خود جلب می کرد ...

با صدای بلند با تلفن صحبت می کرد ... الفاظ و نوع حرف زدنش کاملا مشخص بود که در جهت خودنمایی و جلب نظر فرد مودنظر در پشت خط است ... حتی در لابلای حرف هایش بویی از خواهش و التماس وجود داشت که طرف گوشی را قطع نکند تا بتواند جذابیت ها و جلوه هایش را برایش بیشتر بازگو کند اما فرد پشت خط گویا حوصله اش سر رفته بود و به با عذرهایی می خواست از دست او خلاص شود ...

وقتی گوشی را قطع کرد، با صدای بلند با خودش گفت: این همه هزینه کن، این همه وقت بذار، تا دم مرگ هم برو که خودتو با خواسته های متفاوتشون تغییر بدی و براشون خوشگل تر کنی اما آخرش هم هیچ ...

سر صحبت را با او باز کردم ... گفتم حالا چرا انقدر ناراحتی؟!

یک خانم هر چه معنوی تر باشد ، هر چه به خدا نزدیک تر باشد (به معنای واقعی با خدا بودن نه فقط ظاهری) ، این نوع جذابیت در او افزایش پیدا می کند. در این نوع جذابیت ، دختر مجبور نیست هر روز چند ساعت از وقتش را به آرایش کردن و ... اختصاص دهد ، فلان لباس جذب را بپوشد ، فلان اندامش را عمل زیبایی کند ، در این نوع جذابیت خانم مجبور نیست پولش را خرج کند تا از مد عقب نیفتد ! در این نوع جذابیت ، دختران وقت بیشتری برای افزایش سطح معلومات، یادگیری مهارت ها دارند... این نوع خانم ها وقت بیشتری دارند که ارزش های خودشان را بیشتر بشناسند، به آن بیشتر بها داده و پرورش دهند.

گفت: هیچی بابا ... همه ی زندگیم شده وقت گذاشتن برای اینکه دل این و اونو بدست بیارم ... کارهایی بکنم که جذاب تر باشم ...

گفتم: موفق هم بوده ای؟

گفت: تا حدودی، البته همیشه موقتی بوده ...

ازش پرسیدم: تعریفت از جذابیت چیه؟ برای چه کسانی می خواهی جذاب باشی و از این جذاب شدنت چه هدفی داری؟

گفت: یعنی مثل مدلای فشن ، خوش تیپ و خوشگل تا تو دل این پسرا جا پیدا کنم.

گفتم: تا حالا به این فکر کرده ای کلمه "جذاب" هم مثل خیلی از کلمات دیگر  از دید هر شخصی ممکن است معنای متفاوتی داشته باشد؟!!  ممکنه از دید یه پسر ، فلان دختر جذاب باشد و از دید پسر دیگری اصلا جذابیت نداشته باشد! .

به نظر تو یه دختر می تواند برای همه جذاب باشد ؟

گفت: به طور عادی نه، ولی خوب اگر بخواهی برای همشون جذاب باشی، باید باب میل هر کدوم رفتار کنی و خودتو اون طوری درست کنی.

ازش پرسیدم: حالا اگر دختری  با این روش طرفداران زیادی را جذب کند ، به نظر تو چنین محبوبیتی کجا به دردش می خورد ؟!

موضوع ازدواج و افزایش تعداد خواستگاران را مطرح کرد و گفت: خوب افرادی که برای ازدواج برایش مهیا می شوند بیشتر می شود.

بهش گفتم: تقریبا هممون می دونیم که ازدواج یک هدف کم رنگ برای مردان چشم چرانی است که جذب دختران آن چنانی با قیافه های آن چنانی تر می شوند، قبول داری؟

سرش را به معنای تایید تکان داد.

گفتم: همین پسران چشم چرانی که 1000 تا ! دوست دختر دارند وقتی به دنبال یه زندگی با دوام باشند، به دنبال یه مادر خوب برای بچه هایشان می روند ، می روند سراغ دخترانی که مثل اون 1000 دوست دختری که داشتند و دارند نباشند !

البته منکر استثنائات در این موضوع نیستیم اما در کل با توجه به مواردی که دیده ایم باید یه جورایی مطمئن بود که این ازدواج حتما و حتما فراز و نشیب های پر پیچ و خم زیادی خواهد داشت البته اگر نگوییم که دوامی نخواهد داشت ... چون خواستگارانی که با این روش جذب می شوند معمولا اهل زندگی بادوام، عاشقانه، پدر نمونه بودن، وفاداری به همسر و ... نیستند .

در صدر بودن چنین خانم هایی در زندگی بستگی به این دارد که چه زمانی یک یا چند خانم دیگر روی این خانم بلند بشوند؛ چرا که تنوع طلبی در این زمینه بیداد می کند.

راهی مطمئن تر برای جذابیت های بادوام تر

راه دیگری برای جذاب بودن و جذاب ماندن بیشتر وجود دارد و آن اینکه از راه های معنوی وارد شویم... یعنی چی؟!

یعنی یک خانم هر چه معنوی تر باشد ، هر چه به خدا نزدیک تر باشد (به معنای واقعی با خدا بودن نه فقط ظاهری) ، این نوع جذابیت در او افزایش پیدا می کند

رابطه ی معنوی و نزدیکی به خداوند، خود مهم ترین پشتوانه برای ثبات جذابیت در زنان است. چرا که زیبایی ظاهری به مرور زمان از بین می رود و زیبایی درونی نیز خود با توکل و نزدیکی به خداوند ایجاد می شود. خداوند در زنان ارزش های نهفته ی معنوی بسیاری گذاشته است. بنابراین اجازه ندهید قلب و احساس و عاطفه ی شما با زیبایی های ظاهری، آراستن مو و آویختن زینت آلات، … پوشیده بماند. زیبایی های معنوی، فناناپذیر است و همواره نزد خداوند، از ارزش والایی برخوردار است.

دخترانی که راه جذاب شدن را تنها در جذابیت های ظاهری دانسته اند، غافل از این هستند که آرامش و جذابیت واقعی زمانی حاصل می شود که به خدا نزدیک تر شد. غافل از این هستند که آرامش واقعی را خدا در دل ها ایجاد می کند  نه تحسین دیگران ، نه نگاه های مشمئز کننده ی مردان چشم چران ... سند این حرفم آن جا است که وقتی به اوج گرفتاری و ناراحتی و حتی در موارد زیادی شکست عشقی می خورند رو به سوی ذکر و دعا می روند، چرا که این منش یه نیاز فطری است که گاهی روی آن پرده ای می اندازیم.

کلام آخر

رابطه ی معنوی و نزدیکی به خداوند، خود مهم ترین پشتوانه برای ثبات جذابیت و محبوبیت است. چرا که زیبایی ظاهری به مرور زمان از بین می رود و زیبایی درونی نیز خود با توکل و نزدیکی به خداوند ایجاد می شود:این وعده ی خداوند است که محبت افراد شایسته و با ایمان را خدا در دل های دیگران قرار می دهد. این وعده کذب بردار نیست. (إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا) (مریم/96)

خداوند در زنان ارزش های نهفته ی معنوی بسیاری گذاشته است. بنابراین اجازه ندهید قلب و احساس و عاطفه ی شما با زیبایی های ظاهری، آراستن مو و آویختن زینت آلات، … پوشیده بماند. زیبایی های معنوی، فناناپذیر است و همواره نزد خداوند، از ارزش والایی برخوردار است.