با خواندن این سوره ها؛ خواب آرام داشته باشید

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی کارشناس علوم قرآنی و مولف تفسیر همراه درباره چگونگی آرامش قلبی در افراد، گفت: آن چه خدا سفارش کرده و به انسان آرامش می دهد زندگی موحدانه است؛ یعنی تقویت باورهای دینی به خصوص در همه ابعاد زندگی است. فکر می کنم بسیاری از شبهات به واسطه زندگی موحدانه رفع می شود و آرامش در قلب فرد حاکم می شود.

وی درباره اذکار و اعمالی که می تواند به آرامش افراد کمک کند، اظهار کرد: در اهمیت زندگی موحدانه همین بس که خداوند تبارک و تعالی بر ما واجب کرده است که 5 بار در روز نماز بخوانیم. بیشترین ذکری که قبل، در حین و پس از نماز گفته می شود الله اکبر است ، قبل از نماز باید ده بار الله اکبر گفت، در نماز چند الله اکبر وجود دارد، یک الله اکبر رکن نماز است، الله اکبر که در تسبیحات اربعه وجود دارد و واجب است و الله اکبرهای دیگر که مستحب هستند. بعد از نماز بیشترین ذکری که گفته می شود در تسبیحات فاطمه زهرا(س) کلمه الله اکبر است. در شبانه روز حداقل 360 بار الله اکبر گفته می شود. در نماز جدا از الله اکبر اذکار دیگری از جمله شهادتین، تشهد، لا اله الا الله در تسبیحات اربعه، ایاک نعبد و ایاک نستعین، سوره توحید و فرازهای دیگری از این دست ما را به توحید دعوت کرده و آرامش قلبی به همراه دارد. 

این کارشناس مذهبی درباره زندگی موحدانه، تصریح کرد: نماز همان بحث توحید است که خدا با آن ما را به زندگی موحدانه سفارش می کند. معنای زندگی موحدانه یعنی دور غیر خدا را خط کشیده و فقط با خدا معامله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی درباره اعمال شبانه قبل از خواب برای دستیابی به آرامش، توضیح داد: آن چه که به ما آرامش می دهد اعتقادات صحیح است.  اگر کسی اعتقاد داشته باشد که همه چیز به دست و قدرت خداست؛ حتی در خواب هم آرامش دارد. در هنگام خواب خواندن سوره های توحید، حمد، واقعه و آیه زلزله مستحب است.

وی خاطرنشان کرد: با وضو رو به قبله خوابیدن از رفتاری است که مختص زندگی موحدانه است. در قالب زندگی موحدانه باورهای دینی خود را تقویت و آن را در جامعه فراگیر کنم.