چه کسی صاحب بهترین ایمان است؟

با توجه به آیه 6سوره مبارکه تحریم ؛(یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلیکُمْ نارا)اى کسانى که ایمان آورده‌اید خود و خانواده تان‌ را از آتش حفظ کنید، اعضای خانواده چه وظایفی در قبال هم دارند ؟

 اگر در عصر خودمان می بینیم که  ارزشهای الهی وانسانی در حال نابود شدن است و بنیان خانواده ها  در غرب و اروپا رو به سستی نهاده  ومردم به جای الفت با هم ، خود را همدم چهارپایان قرار داده اند ، همه اش به خاطر این است که آنها به تعالیم انبیای الهی ، پشت پا زده اند .

در حالی که دین مبین اسلام ، برای استحکام بخشیدن به نظام خانواده  و همدلی در شکوفایی ارزش های الهی در خانواده ، قوانین وبرنامه هایی کاملا راه گشا را ارائه فرموده است .که رسول خدا خود به عنوان پرچم دار این امر ، الگو واسوه ایی برای همه جهانیان می باشد .رسول خدا می فرماید: ( أَحْسَنُ‌ النَّاسِ‌ إِیمَاناً أَحْسَنُهُمْ خُلُقاً- وَ أَلْطَفُهُمْ بِأَهْلِهِ وَ أَنَا أَلْطَفُکُمْ بِأَهْلِی ).

نیکو ترین ایمان ، از آن کسی است که اخلاقش نیکوتر باشد و نسبت به خانواده خود لطف و مرحمت بیشتر داشته باشد .و این در حالی است که لطف و نرم خویی من نسبت به خانواده ، از همه بیشتر است .( صحیفة الإمام الرضا علیه السلام -ص 67).