نشانه‌ای مهم از ظهور امام زمان (عج)

 حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده کارشناس مسائل فرهنگی و علوم قرآنی پیرامون قرارگیری در عصر ظهور گفت: بر اساس روایات شریفه، در زمان ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) عقول بشری به حد بلوغ و کمال می‌رسد: «اذا قام قائمنا وضع الله یده علی رووس العباد فجمع بها عقولهم و کملت به أحلامهم»، این نکته ای است که می تواند نشانه از عصر ظهور باشد.

وی ادامه داد: هنگامی که قائم (عجل الله تعالی فرجه شریف)، ظهور کند خداوند دستش را بر روی سر‌های بندگان قرار می‌دهد پس به این طریق عقل‌های آن‌ها جمع می‌شود و آرامش خاطر برای ایشان به کمال می‌رسد.

این فعال در زمینه پژوهش‌های مهدوی تصریح کرد: بنابراین روایت شریف و برخی روایات دیگر با این مضامین، عصر ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) زمانه رشد و تکامل و شکوفایی عقل بشری است.

وی توضیح داد: حال با توجه به تعریف عقل در بیان نورانی امیرالمومنین (علیه السلام)، در عصر ظهور بشر به جایگاه و منزلت هر چیز پی می‌برد و آن‌ها را در جای خودش قرار می‌دهد و به این ترتیب بر اساس فرموده امام هادی (علیه السلام) حجت خدا بر مردم همان عقل‌های شکوفایشان خواهد بود که به راحتی حق و باطل را از هم تشخیص می‌دهند و به دنبال امام حق حرکت می‌نمایند.

این کارشناس دینی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: با توجه به مطالب بیان شده، قیام امام زمان (عج) قیام عقلی و فرهنگی است و پیروزی ایشان نیز از همین رهگذر است و زمینه سازان ظهور کسانی هستند که انسان‌ها را به عقلانیت و علم سوق می‌دهند.

وی همچنین یادآور شد: طبق فرموده امام هادی (ع) برای هدایت بشریت در هر زمانی انبیاء ابزار متناسب با آن را در اختیار داشتند و با معجزات خویش بشریت را هدایت نمودند.

این فعال حوزه جوانان خاطرنشان کرد: امام عصر (عج) در هنگام ظهور همین حجت خدا بر مردم یعنی عقل‌ها را مورد بهره برداری قرار می‌دهد و آن‌ها را شکوفا می‌کند؛ یعنی پرده‌های غفلت از برابر عقل هایشان کنار می‌رود و ایشان قدر و منزلت هر چیز را به خوبی می‌دانند و می‌توانند حق و باطل را تشخیص دهند. آن گاه خود مردمند که عاشقانه به دنبال امام حق، در مسیر کمال خواهند بود و به سعادت ابدی الهی خواهند رسید.