آیا می دانید، محبوب ترین افراد نزد خدا چه کسانی هستند؟

بهره‌مندی از اخلاق نیکو در روابط فردی و اجتماعی یکی از ارزشمندترین آموزه‌های دین مبین اسلام است.

اخبار مذهبی - این موضوع به قدری از سوی اهل‌بیت (ع) مورد تأکید قرار گرفته که پیامبر اکرم (ص) محبوب‌ترین افراد نزد خداوند را خوش‌اخلاق‌ترین آنان معرفی کرده است؛ اَحَبُّکُمْ اِلَى اللّه ِ اَحْسَنُکُمْ اَخْلاقاً. امام باقر (ع) در حدیثی می‌فرماید: «اِنَّ اَکْمَلَ المُؤْمِنینَ ایمانا اَحْسَنُهُمْ خُلُقا؛ کامل‎ترین مؤمنین از نظر ایمان، نیکوترین آن‌ها از نظر اخلاق است. (اصول کافی، ج ۲، ص ۹۹، ح ۱).

پس اگر داعیۀ ایمان داریم و خود را مؤمن می‌دانیم، باید ببینیم چقدر اخلاقیاتمان نیکوست، به عبارت دیگر، کامل شدن ایمان در بهتر شدن اخلاق بروز خواهد داشت.»

امروزه ابلیس و ایادی او به شیوه‎های مختلف درصدد ایجاد ناجوری‎ها در انسان‎ها هستند و آنان را به سوی بداخلاقی می‌‌کشانند که نمود آن در محیط خانواده‎ها دیده می‌شود. پس سعی کنیم با این حربۀ شیاطین که سست‌کنندۀ بنیان خانواده‎هاست، مقابله کنیم و با رفتاری سرشار از رحمت، محبت و صفا و صمیمیت در خانواده‌ها، زینت‎بخش اهل‌بیت (ع) باشیم. به عبارت دیگر، بیاییم آنقدر با رحمت و محبت در محیط خانواده، اقوام و دوستان رفتار کنیم که بهانۀ جاری شدن رحمت و برکات الهی را به خداوند بدهیم.