تعطیلی حوزه‌های علمیه تا اطلاع ثانوی

تعطیلی‌درس‌ها به صورت انبوه و تجمعی در تمام سطوح و مقاطع، تا عادی شدن شرایط و رفع ویروس کرونا ادامه خواهد یافت. همچنین هر نوع فعالیت آموزشی مانند امتحان، نشست‌های علمی که مستلزم تجمع باشد، مدیریت و به زمانی دیگر موکول می شود.

اخبار مذهبی - مسئولان و مدیران حوزه‌ها تدابیری اتخاذ کنند تا فعالیت‌های آموزشی و علمی طلاب در هیچ یک از سطوح متوقف نشود بلکه با استفاده از شیوه‌های‌جایگزین (تدریس از راه دور، استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی، بهره گیری از دروس بارگذاری شده در سامانه‌ها و ...) فعالیت‌های علمی طلاب محترم به گونه‌ای ساماندهی شود که حتی‌الامکان برنامه‌های تمام سال محقق و عقب ماندگی‌های احتمالی جبران شود. روشن است تمام فعالیت‌های جایگزین تا رسیدن به شرایط عادی رسمیت داشته و در پرونده تحصیلی ثبت می‌ شود.

حوزه‌های علمیه بر اساس رسالت ذاتی خویش، همواره در شدائد و سختی‌ها درکنارمردم عزیز بوده و هستند. امروزه نیز که ملت بزرگ ایران به یکی دیگر از ابتلائات دچار شده است، حوزه‌ علمیه وظیفه خود می‌داند در کنار پزشکان عزیز و پرستاران گرامی که در خط مقدم این جبهه قرار گرفته‌اند، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزند.