دلیل بیداری در شب قدر / فیلم

​شبی که از هزار ماه بالاتر است، فرا رسید. شب قدر ، شبِ رقم خوردن تقدیر یک سال برای هر شخص است. شبی سرنوشت ساز که نباید به راحتی از آن عبور کرد و از اعمال سفارش شده در آن صرف نظر کرد.

اخبار مذهبی-اعمال مختلف و فراوانی برای شبِ قدر سفارش شده است؛ یکی از این اعمال، شب زنده داری و بیدار ماندن تا صبح است. در این میان سوالاتی در ذهن شکل می‌گیرد؛ اینکه فلسفه بیدار ماندن در لیله القدر چیست؛ انجام چه اعمالی در این شب می‌تواند تقدیرِ یک ساله انسان را به بهترین شکل رقم بزند، آن هم تقدیری که با امضای امام عصر (عج) تایید می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده سخنران و کارشناس مذهبی، درباره شبِ قدر و بیدار ماندن در آن ایام به خبرنگار ما گفت: در شب قدر دائماً ملائکه بر امام عصر (ع) نازل می‌شوند. مقدرات را به دست ایشان می‌رسانند و ایشان هم این مقدرات را امضا می‌کنند. بیدار ماندن در شب قدر باعث بیدار شدن انسان می‌شود. بیداری در شب قدر فقط جنبه ظاهری ندارد. بیدار ماندن به این معناست که انسان فکر کند، به آینده امید داشته باشد. نقاط ضعفش را ترمیم کند. حضرت موسی (ع) به خدا عرض کرد می‌خواهم در شب قدر از آتش جهنم نجات پیدا کنم و خدای متعال در پاسخ فرمود: کسانی از آتش جهنم دور می‌شوند که اهل استغفار باشند.

فیلم کامل صحبت‌های حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده را در ادامه ببینید: