لبیک یا حسین/ ما ملت امام حسینیم

طنین لبیک یا حسین از سراسر ایران بلند است و حالا عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) نشان دادند کرونا که هیچ اگر سنگ هم از آسمان ببارد دست از امام حسین (ع) بر نمی دارند.

اخبار مذهبی- لبیک چیست؟ لبیک یعنی گوش به فرمان بودن، آری مردم ایران و تمام دلباختگان به امام حسین(ع) فریاد لبیک یا حسین را بلند سر می دهند و به حضرت سیدالشهدا(ع) می گویند ما راه تو را ادامه می دهیم.

حسین جان هنوز صدای تو در گوش ماست که " هل من ناصر ینصرنی " گفتی. مگر ما مرده باشیم که دست از تو برداریم. هنوز هم عاشقان در دلشان یک داغ دارند و اینکه کاش ما هم در کنار تو در کربلا بودیم.

چه زیبا گفت سید مقاومت سید حسن نصرالله در بیان مفهوم لبیک یا حسین.

لَبّیکَ یا حُسَین یَعنی أنَّکَ تَکونُ حاضِراً فی المَعرَکَة

لبیک یا حسین یعنی اینکه در معرکه جنگ حاضر باشی

وَلو کُنتَ وَحدَه

هر چند تنها باشی

وَلو تَرَکَکَ النّاس

و هر چند مردم تو را رها کرده باشند

وَاتَّهَمَکَ النّاس

وتو را متهم کرده باشند

وَخَذَلَکَ النّاس و تو را تنها گذاشته باشند

لبّیکَ یا حُسَین یَعنی أن تَکونَ أنتَ و مالُکَ وَ أهلُکَ وَ أولادُکَ فی هذه المَعرَکة

لبیک یا حسین یعنی تو و مالت و زن و فرزندانت در این معرکه جنگ باشید

لبَّیکَ یا حُسَین یَعنی أن تَدفَعَ الاُمُّ بِوَلَدِها لِیُقاتل

لبیک یا حسین یعنی مادر، فرزندش را به میدان جنگ بفرستد

فَإذا استُشهِدَ و اهتُزَّ رأسُه وَ اُلقیَ بِهِ إلی آُمِّهِ

و هنگامی که فرزندش شهید شد و سرش بریده شد و به سوی مادرش انداخته شد

فوَضعتهُ فی حِجرِها وَ مَسَحَ الدَّمَ و التُّرابَ عن وَجهِهِ وَ قالَت لَهُ راضیَةً مُحتَسِبَةً بَیَّضَ اللّهُ وَجهَکَ یا بُنَیَّ کَما بیَّضتَ وَجهی عِندَ فاطِمَةَ الزَّهراءِ یَومَ القیامَة

مادرش آنرا به خانه برده،خاک و خون را از آن پاک کرده و به او بگوید: از توراضی هستم! خداوند رو سفیدت کند همانطور که مرا در روز قیامت و نزد فاطمه زهرا (س) رو سفید کردی!

هذا یَعنی «لَبَّیکَ یا حُسَین»

این است معنای لبیک یا حسین،

لَبَّیکَ یا حُسَین یَعنی أن تأتی الاُمُّ وَ الاُختُ وَ الزّوجَة لِتُلبِسَ زوجَها أو أخاها أو إبنَها جامةَ الحَرب و تَدفَعُه إلی الجِهاد

لبیک یا حسین یعنی مادر و خواهر و زن می آید تا شوهر یا برادر یا فرزندش را لباس رزم بپوشاند و او را راهی میدان جنگ کند

«لبّیکَ یا حسَین» یَعنی أن تُقَدِّمَ زَینَبُ لأخیها الحُسَین جَوازَ المَنیَّةِ و الشَّهادة؛ هذا یَعنی «لَبَّیکَ یا حُسَین»

لبیک یا حسین یعنی زینب، جواز مرگ و شهادت را به برادرش حسین تقدیم کند؛ این یعنی لبیک یا حسین

ما امروز 1400 سال پس از واقعه کربلا لبیک یا حسین را فریاد می زنیم، امروز در مقابل تمام یزیدیان زمان ایستاده ایم. امروز حسین جان عهد و پیان ما با شما این است در تمام شرایط آمادگ خود را حفظ کنیم. آمادگی روحی، ایمانی و در عزم و اراده راسخ.

ما از دشمن غافل نمی شویم و فریب ترفندهای دشمن را نمی خوریم و با تمام وجود در مقابل زورگویی ها استکبار جهانی و خونخواران امروز عالم ایستاده ایم. آنهایی که سر همچون علی اصغرها را در یمن از تن جدا می کنند و دشنه های جاهلیت خود را با نام داعش و گروههای دیگر تکفیری در سرزمین های اسلامی از کمر کشیدند و جنایت ها کردند.

چه خوش گفت فرمانده ما حاج قاسم سلیمانی که ما ملت امام حسینیم. آری ما تا آخرین قطره خون در مقابل دشمنان اهل بیت(ع) ایستاده ایم و ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.