درج عنوان مرغ ارگانیک صحیح نیست

گروه اجتماعی-مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در واحدهای مرغداری کشور، مرغ های سبز تولید می شود که بیشتر این واحدها در شمال کشور واقع شده اند زیرا شرایط جوی و آب هوای این استان ها برای تولید مرغ سبز مساعدتر است.

به گزارش افکارخبر،مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: تمام مرغ های تولیدی در کشور دارای استاندارد بوده و تمام موارد بهداشتی و ... در روند تولید آنها رعایت می شود اما معمولا مرغ‌های سبز به سبب جوان بودن، کاهش مصرف دارو و مدت کوتاه پرورش از کیفیت بالاتری نسبت به مرغ‌های معمولی برخوردارند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تاکید کرد: ارگانیک بودن یا نبودن محصول باید بر اساس پروسه‌های خاص صوت گیرد و محصول نهایی نیز باید از این نظر به تایید سازمان دامپزشکی و یا ادارات این سازمان در استان هایی که مرغ ارگانیک در آنجا تولید، کشتار و بسته بندی می شود، برسد.

 وی درباره برخی اظهار نظرها درباره اینکه مرغ های ریز و کم وزن ارگانیک هستند، توضیح داد: به طور قطع نمی‌توان گفت هر مرغ ریزی ارگانیک است زیرا تولید محصول ارگانیک در ایران به راحتی امکانپذیر نیست زیرا تمام شرایط برای این کار اعم از ارگانیک بودن مواد غذایی مصرفی طیور، هوا، خاک و ... باید مهیا باشد.

حجت بیان کرد: اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، برنامه استفاده پروبیوتیک ها را در تولید مرغ سبز در کشور در اولویت قرار داده و به حتم این مساله می تواند تأثیر فراوانی در افزایش تولید محصولات سالم تر و سبز داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با برنامه ریزی های صحیح تولید محصولات سالم و ارگانیک در کشور رونق بگیرد و مواد غذای سالم و با کیفیت در سبد خانوار جای گیرد.