استان مرکزی جزء ۷ استان برتر کشور از نظر تنوع مواد معدنی است

محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز با اشاره به مشکلات معادن در استان گفت: کمبود نقدینگی و تسهیلات صندوق‌های بیمه فعالیت‌های معدنی و همچنین فروش مواد معدنی از عمده مشکلات معدن داران استان مرکزی است.

 

وی اظهار کرد: صادرات مواد معدنی یکی از راه‌های رونق این معادن و برطرف شدن مشکلات است که در پی این هستیم تا با ایجاد بازارهای جدید و همچنین توسعه صادرات و تامین منابع مالی این مشکلات را حل کنیم.

 

حاجی پور با اشاره به معادن به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم استان گفت: استان مرکزی به لحاظ تنوع در مواد معدنی در کشور جزء ۷ استان برتر است که می‌طلبد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت نگاه ویژه تری را به این ظرفیت‌ها داشته باشد.

 

وی افزود: در این استان ۴۶۶ معدن با اشتغالزایی ۳۸۴۶ وجود دارد که به دلیل عدم بازار فروش ۶۰ درصد آنها با ظرفیت پایین فعال هستند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به دنبال این هستیم تا با تخفیف‌های مورد نظر برای معادن، تزریق منابع مالی، بازسازی و نوسازی صنایع فرآوری و تجهیزات، معادن را فعال کنیم.

 

حاجی پور تصریح کرد: در سال ۹۴ حدود ۸۵۰ میلیون دلار صادرات در بخش معادن داشتیم که توسعه در این بخش می‌تواند تداوم در بهره‌برداری از معادن را تضمبن کند.