هوای اراک برای گروه های حساس جمعیت در وضعیت ناسالم قرار گرفت

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ در این خصوص گفت: هوای اراک از نظر وجود ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون بالاتر از حد استاندارد اعلام شده و در وضعیت ناسالم برای گروه های جمعیتی حساس از جمله کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی تنفسی قرار گرفته است.

 

ابراهیمی اظهارکرد: میانگین ذرات معلق موجود در هوای اراک صبح امروز به ۴۲ میکروگرم بر مترمکعب رسید در حالی که استاندارد میزان این ذرات در هوا کمتر از ۳۵میکروگرم بر مترمکعب است.

وی با بیان اینکه برای دومین روز متوالی است که در هفته محیط زیست شاهد وضعیت ناسالم هوای اراک هستیم ادامه داد: روز گذشته نیز میزان ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک بالاتر از استاندارد قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون به دلیل ریز بودن بیش از حد، با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن می نشیند و استنشاق مستمر و طولانی مدت آن برای سلامت زیان دارد.

ابراهیمی افزود: اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ روز با کیفیت ناسالم را سپری کرده است.

کیفیت نامناسب هوا برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار است و این افراد به جز موارد ضروری باید از تردد در محیط شهری و مناطق شلوغ خودداری کنند.