30درصد مدارس کشور فرسوده هستند

 حجت الا سلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پیام دلیجان با اشاره به اینکه مسائل علمی به عنوان یکی از مولفه های اقتدار کشور است گفت: بر این اساس باید در بخش های علمی تلاش بیشتری انجام دهیم و در حوزه ی تولید علم باید گام های بلندتری برداریم و با جدیت این امر را دنبال کنیم.

 

 

سلیمی اظهار کرد: در مذاکرات هسته ای هم همان طور که مقام معظم رهبری بیان کردند توانمندهای ایران طرف مقابل را پشت میز کشاند.

 

وی ادامه داد: برای اینکه ایران بتواند در همه عرصه ها در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد باید بحث رشد علمی در کشور سرعت بیشتری بگیرد.

 

شرکت های دانش بنیان ظرف چهار سال آینده به 5 هزار شرکت افزایش می یابند 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت راه اندازی شرکت های دانش بنیان گفت: در بحث شرکت های دانش بنیان که در مجلس قبل شروع کردیم در حال حاضر بیش از 2500 شرکت دانش بنیان در کشور داریم.

 

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم با کمک دولت شرکت های دانش بنیان را افزایش دهیم ادامه داد: امیدواریم این شرکت ها را ظرف چهار سال آینده به بیش از 5 هزار شرکت برسانیم.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه های پژوهشی باید بیشتر رصد شوند افزود:بر این اساس هم در بخش افزایش بودجه و هم در هزینه هایی که برای پژوهش انجام می شود نظارت بیشتری صورت می گیرد.

 

سند تحول آموزش و پرورش برای اجرا نیازمند قانون های جدید است

سلیمی به سند تحول بنیادین هم اشاره کرد و گفت: سند تحول آموزش و پرورش برای اجرا نیازمند ده ها قانون جدید است.

 

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم با یک انگیزه ی مضاغف بتوانیم قوانین مورد نیاز برای اجرای این سند را ایجاد کنیم.

 

طرح رتبه بندی معلمان باید تقویت شود

وی با اشاره به وجود برخی نواقص در اجرای طرح رتبه بندی معلمان بیان کرد: طرح رتبه بندی معلمان باید تقویت شده تا به صورت کامل اجرایی شود.

 

سلیمی اظهار کرد: تکریم معلمان و اساتید دانشگاها یک بحث جدی است و باید هرچه سریعتر گام های اساسی برای اجرای درست این طرح برداشته شود.





اما و اگرهای جدی در بحث عدالت آموزشی



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث عدالت آموزشی اما و اگرهای جدی وجود دارد بیان کرد: عده ای از ما بهتران در مداراس آنچنانی و با شهریه های 20 میلیون تومانی مشغول درس خواندن هستند در حالی که برخی از دانش آموزان توان تهیه کیف و کفش را هم ندارند.

 

سلیمی یادآور شد: این موضوع آسیب جدی را به نظام آموزشی می زند در بحث عدالت آموزشی یک تحول معنا داری را ایجاد کنیم.



30 درصد مدارس کشور فرسوده هستند

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به مدارس فرسوده توجه بیشتری داشته باشیم افزود: در حال حاضر 30 درصد مدارس کشور فرسوده هستند و اگر حادثه طبیعی در کشور رخ دهد فاجعه عظیمی به بار خواهد آورد.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: در علوم انسانی علیرغم تاکیدات فراوان، کار چندانی صورت نگرفته و باید یک تحول اساسی در بحث علوم انسانی خصوصا علوم انسانی بومی و دینی داشته باشیم .