اعضای باند سرقت از شهرک‌های حاشیه‌ای اراک دستگیر شدند

سردار کیومرث عزیزی بااشاره به دستگیری باند سارقان‌اراک اظهار داشت: درچند ماه اخیر با اعلام گزارش از وقوع سرقت‌های متعدد در شهرک‌های حاشیه‌ای شهر اراک، بررسی تخصصی این موضوع به پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

وی افزود: با شروع تحقیقات تخصصی ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، سارقی سابقه دار در این رابطه شناسایی شد که این فرد در یکی از شهرهای مرزی کشور به چنگال قانون گرفتار آمد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های انجام شده به 56 فقره سرقت منزل، مغازه و اماکن خصوصی شهروندان ساکن در شهرک‌های حاشیه‌ای شهر اراک اعتراف کرد.

سردار عزیزی ادامه داد: در مراحل رسیدگی به این پرونده، هم‌دست دیگر متهم و سه خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد و در این رابطه بسیاری از اموال سرقت شده کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: وقوع سرقت در مهرماه امسال این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش یافته است و به همین منظور مبارزه با سرقت با جدیت تمام دنبال می‌شود و در این راستا طرح‌های مختلفی تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

یک میلیارد و 726 میلیون ریال کالای قاچاق در استان مرکزی کشف شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: یک میلیارد و 726 میلیون ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ سید نورالدین حسینی افزود: این میزان کالای قاچاق در یک هفته گذشته در عملیات های مختلف کشف شده و در این رابطه 7 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شده‌اند.

وی بیان کرد: با تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با قاچاق کالا، طرح‌های اجرایی پلیس با رویکردی نو و کارشناسی در سطح استان اجرایی می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: کالاهای کشف شده شامل لباس، پارچه، لوازم خانگی، موتورسیکلت و نوشیدنی‌های قاچاق هستند.

حسینی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 216 میلیارد و 649 ریال کالای قاچاق در استان مرکزی کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 89 درصدی کشفیات را نشان می‌دهد.

 10 کیلوگرم ماده مخدر در دلیجان کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان گفت: 10 کیلو و 120 گرم ماده مخدر در عملیات‌های پلیس این شهرستان کشف شد.

علی هاشمی افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان در عملیاتی، توزیع کننده مواد مخدری را که قصد داشت از محورهای مواصلاتی شهرستان مقادیری موادمخدر را جابه‌جا کنند، شناسایی و دستگیر کردند.

وی بیان کرد:‌ در این عملیات مقدار 10 کیلو و 120 گرم ماده مخدر حشیش و تریاک از متهم کشف و یک دستگاه وسیله نقلیه نیز از او توقیف شد.