عزم قاطع دولت برای ‌تقویت شوراها، دهیارها و شهرداری‌ها

عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جمع نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران استان اظهار داشت: تشکیل چنین جلساتی از برکات انقلاب اسلامی است زیرا نماد مشارکت و تعیین سرنوشت مردم به دست مردم و نماد بلوغ و رشد یافتگی و اراده ملت برای امور خویش است.

 

وی افزود: در مطالعه تاریخ ایران هرجا که مردم در تعیین سرنوشت خود مداخله نداشته‌اند اهمیت اداره ملت به دست ملت را بیشتر درمی‌یابیم، وجود 36 هزار دهیاری در سطح کشور از برکات انقلاب اسلامی است که مدیرانی کارشناس که مستقیما با موضوعات روستایی و شهری درگیر هستند در راس کار هستند و این یک ارزش و سرمایه محسوب می‌شود.

 

وزیر کشور تصریح کرد: باوجود اینکه در نحوه مدیریت مردم هزینه‌های مختصری اختصاص داده‌ایم اما خروجی‌های مطلوبی داشته‌ایم که قابل مقایسه نیست، با توجه به اینکه در آستانه انتخابات شوراهای شهری و روستایی هستیم از یک ورزیدگی بالا در تصمیم‌گیری‌ها بهره‌مند هستم که آثار آن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی است.

 

رحمانی‌فضلی بیان کرد: این منبع عظیم انرژی مردم است که ما را در مقابل تهدیدات و استقامت در برابر هجمه‌ها محافظت می‌کند و با اعتقاد کامل از دستاوردهای حکومت اسلامی دفاع می‌کند، در تقویت شوراها، دهیارها و شهرداری‌ها بسیار مصمم هستیم و دولت یازدهم همواره به این مسائل ارادت ویژه‌ای داشته است.

 

وی ادامه داد: کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون شهرها و کلانشهر‌ها را تشکیل داده‌ایم و این اقدام بی‌سابقه بود و در این کمیسیون پیشنهادات و مطالعات شهرداری و دهیاری‌ها را مورد مطالعه قرار می‌دهیم و به‌عنوان لایحه به قانون تقدیم می‌کنیم.